پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۶۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
عضو کمیسیون سلامت شورای شهر از عدم برنامه توسعه تهران گلایه کرد.

شعار سال: احمد مسجدجامعی در همایش «طرح‌های توسعه شهری از ایده تا عمل» که به همت کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران برگزار شد، با بیان اینکه توسعه تهران الگویی نداشته است، گفت: متاسفانه در این بی‌برنامگی توسعه، شهر تهران اصالت خود را تقریبا از دست داده است و مسوولان طی سال‌های اخیر به جای آنکه از ظرفیت‌های ویژه این شهر استفاده کنند آن را به سمت نابودی سوق داده‌اند.

وی با بیان اینکه شهر تهران به پشتوانه تاریخچه و پیشینه خود یک شهر مدنی است که باید به مدنیت آن احترام گذاشت، گفت: تنها 20 درصد از طرح‌های جامع اجرایی شده است و اسناد بالادستی این شهر رعایت نشده، به عنوان مثال در سندها اولویت به حمل و نقل و بخصوص حوزه ریلی داده شده اما جای سوال است که چرا با وجود این تاکید، اولویت به ساخت پل دو طبقه صدر داده می‌شود و دو طبقه کردن صدر چقدر به حل مشکلات کمک کرده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شوراها قدرت لازم برای نظارت ندارند، گفت: در قانون شوراها شاهد مقاومت دولت هستیم به گونه‌ای که هربار قانون شوراها به مجلس رفت، از اختیاراتش کاسته شد و دولت نیز مایل نیست که بخشی از اختیاراتش را در اختیار پارلمان‌های محلی قرار دهد و این مقاومت در همه دولت‌ها دیده شده، حتی در دولت احمدی‌نژاد که خودش محصول شورا و شهرداری بود نیز این مقاومت بیشتر از قبل بود و تنها مدیریت کتابخانه‌ها را به مدیریت شهری دادند که بعد هم آن را پس گرفتند!

مسجدجامعی با بیان اینکه امکان نظارت در شورای شهر تهران وجود ندارد، گفت: عملا شورا امکان نظارت ندارد، چراکه ما تنها می‌توانیم به شهرداری تذکر داده و یا از او سوال بپرسیم اما اگر قانع هم نشدیم، راهی نداریم.

وی خطاب به حضار گفت: فکر می‌کنید شورا نمی‌فهمد که نباید برج‌های بلندمرتبه ساخته و یا حریم برج‌ها نباید نقض شود؟! شورا می‌فهمد اما امکان نظارتی ما چیست؟ قانون شوراها مغفول مانده و ما امکان نظارت بیشتر نداریم و جالب است بدانید وضعیت شورای شهر تهران به دلیل آنکه با رسانه‌ها بیشتر ارتباط دارد و اعضای شورا عمدتا چهره‌های مطرحی هستند، در حوزه اطلاع‌رسانی بهتر است وگرنه مابقی شوراهای شهر حتی صدایشان به بیرون از جلسه درز نمی‌کند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 18 اسفند 1395، کد مطلب: 644196:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
چرا الان؟؟؟
الان که از قدرت کنار رفتی داری می گی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین