پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
معاون وزير خارجه کشورمان در واکنش به مصوبه اخير مجلس نمايندگان آمريکا تصريح کرد:‌ اگر اين مصوبه خلاف مفاد برجام باشد در مورد آن برخورد لازم را انجام مي‌دهيم.

شعارسال : سيد عباس عراقچي در حاشيه بيست و ششمين نشست شوراي برنامه ريزي منطقه اکو که صبح امروز در دبيرخانه اکو واقع در تهران برگزار شده بود در جمع خبرنگاران در واکنش به مصوبه اخير مجلس نمايندگان آمريکا مبني بر ايجاد محدوديت‌هايي جهت سفر به ايران و اين که آيا اين مصوبه بر خلاف برجام است يا نه؟ ادامه داد:‌ مصوبه کنگره آمريکا ابعاد مختلفي دارد و ما در حال بررسي ابعاد مختلف آن از جمله جنبه‌هاي حقوقي‌اش هستيم و هنوز اين مصوبه نهايي نشده ولي آن طور که اشاره کردم در حال انجام بررسي‌هاي لازم هستيم و با اعضاي گروه 1+5 و رئيس هماهنگ کننده سياست خارجي اتحاديه اروپا در اين ارتباط گفت‌وگوها و مشورت‌هايي را انجام داده‌ايم.

معاون وزير خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، در مورد تصميم اخير دولت آرژانتين مبني بر لغو يک طرفه‌ قرارداد مشترک بين ايران و آرژانتين جهت تحقيق در ارتباط با پرونده آميا گفت: اين موضوع نيز در بخش معاونت آمريکاي وزارت خارجه در حال پيگيري است.

وي با بيان اينکه موضوع اشاره شده داراي داستان طولاني است و تحولات صورت گرفته جديد نيست تصريح کرد:‌ توافق صورت گرفته به مرحله اجرايي شدن نرسيده بود و ما از نظر حقوقي در حال جمع بندي اين موضوع هستيم.

اين عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي در ارتباط با پيش نويس قطعنامه‌ کشورهاي 1+5 جهت ارائه به شوراي حکام جهت بستن پرونده پي ام دي گفت: اين پيش نويس با مشورت‌هايي که با ايران صورت گرفت تنظيم شده و در حال حاضر اين قطعنامه آماده است و داراي تمام المان‌ها و مولفه‌هاي لازم براي بستن پرونده موسوم به پي ام دي است.

عراقچي با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه شوراي حکام و ابراز اميدواري مبني بر اين که اين قطعنامه به همان شکلي که تهيه شده تصويب شود، ادامه داد: در صورت تصويب نهايي اين قطعنامه دستور کار آژانس در مورد ايران عوض مي‌شود و اين بيانگر اين موضوع خواهد بود که نقشه راه بين ايران و آژانس تکميل شده است و پرونده موسوم به پي ام دي به تاريخ مي‌پيوندد.

اين عضو ارشد تيم مذاکره کننده کشورمان در پاسخ به اين سوال که با بستن پي ام دي چه اتفاقي رخ خواهد داد گفت: با بستن پي ام دي ادعاهاي مربوط به فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران در گذشته براي هميشه بسته مي‌شود و همان طور که مي‌دانيد بسياري از فشارها در قطعنامه‌ها بر اساس اين پرونده ادعايي بود.
وي با اشاره به گزارش دو هفته پيش آمانو مدير کل آژانس بين‌المللي اتمي تصريح کرد: آقاي آمانو در گزارش خود تاکيد کردند که در فعاليت‌هاي صلح آميز هسته اي ايران برنامه‌ نظامي وجود نداشته و خلاف و انحرافي در مواد هسته‌اي وجود ندارد.

وي با بيان اين که بر اساس اين گزارش ادعاهاي گذشته در مورد فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران باطل شده است تصريح کرد: البته ايشان در اين گزارش اعلام کردند تا قبل از 2003 ايران مطالعاتي انجام داده که ما اين را قبول نداريم و اين موضوع را اعلام کرده و باز هم اعلام مي‌کنيم.

وي تاکيد کرد: با صحه گذاشتن شوراي حکام بر گزارش آمانو پرونده پي ام دي براي هميشه بسته مي‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت روزنامه ی صبح ایران "خراسان " ، تاریخ انتشار یکشنبه 22 آذر 1394 ، کد مطلب : 2328694 : www.khorasannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
شما در مراجع بین المللی که همگی وابسته به ایالت متحده هستند و همیشه طرف ان هارا می گیرند کار از کار نمی توانید پیش ببرید
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
احساس میکنم که اگر امریکا هم به تموم وعده های خودش پشت پا بزنه باز هم ایران نمیتونه کاری بکنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
0
0
نه بابا! این طورها هم نیست..ایران نمیتونه به اقتدار قبلش برگرده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
با این قرارداد ترکمانچای هیچ راه احقاق حقوق ایران وجود ندارد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین