پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
یک کاوشگر فضایی متعلق به ژاپن با موفقیت وارد مدار زهره شد تا اتفاقی تاریخی در علوم فضانوردی جهان روی دهد.

شعارسال : کاوشگر Akatsuki که به آژانس فضانوردی ژاپن موسوم به JAXA تعلق دارد با هزینه قابل توجه ۳۰۰ میلیون دلار ساخته و در ماه مه سال ۲۰۱۰ به فضا پرتاب شد به این امید که تقریبا پس از سفری چندین ماهه خود را به سیاره زهره رسانده و در مدار آن مستقر شود اما بروز نقص فنی در سیستم موتوری آن موجب شد تا این موفقیت پس از وقفه ای ۵ ساله حاصل شود.

در واقع دانشمندان علوم فضایی ژاپن ۵ سال با دقت و وسواس و البته حوصله فراوان تلاش کردند تا ضمن برطرف کردن نقص موجود، شرایط لازم برای تلاش دوباره کاوشگر در ورود به مدار سیاره زهره را فراهم آورند که در نهایت نیز چنین اتفاقی روی داد.

کاوشگر Akatsuki ژاپن نخستین کاوشگر ساخت دست بشر به شمار می آید که توانسته از بادبانهای خورشیدی جهت حرکت در مسیر بین سیاره ای استفاده کند. از این حیث می توان موفقیت این مأموریت را برای آژانس فضانوردی ژاپن و البته آسیا به عنوان دستاوردی تاریخی به شمار آورد.

در ابتدای امر قرار بود این کاوشگر در ششم دسامبر سال ۲۰۱۰ وارد مدار زهره شود تا به مطالعه ابرهای این سیاره، اوضاع جوی و اتمسفر آن بپردازد. اما بروز نقص فنی موتوری این ماموریت را به تأخیر انداخت.

Akatsuki در زبان ژاپنی به معنای «طلوع» است. این کاوشگر مدت ۵ سالی را که مجبور بود در فضا منتظر بماند را به دور خورشید می چرخید تا شرایط برای ورود دوباره به مدار زهره فراهم شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار جمعه 20 آذر 1394 ، کد مطلب : 2997031 : www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
0
0
توی این 5 سال ما چیکار کرده ایم !!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۵
0
0
یارانه ات رو قطع کردن، می فهمی چیکار کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین