پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی گفت: ساختار اجرایی و آیین نامه مربوط به طرح اعتلای علوم انسانی تدوین شده و اجرای این طرح از یک ماه آینده آغاز می شود.

شعارسال: سیدمحمدرضا امیری روز چهارشنبه در نشست خبری در پژوهشگاه علوم انسانی گفت: طرح جامع اعتلای علوم انسانی از یک ماه آینده آغاز به کار می کند و قرار است این طرح طی ۵ سال اجرایی شود.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای این طرح منابعی درنظر گرفته است که پس از اختصاص این منابع طرح اجرایی خواهد شد.

مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی خاطرنشان کرد: این طرح در سه سطح شامل بررسی کلیات علوم انسانی و چالش های این علم، علوم انسانی بستری برای حل مسائل نهادی و ساختاری و علوم انسانی راه حلی برای مسائل اجتماعی تدوین شده است.

امیری با بیان اینکه در این طرح موضوع علم بومی در حوزه علوم انسانی بررسی شده است، گفت: این طرح با هدف بررسی موضوعات علوم انسانی و ارتباط برنامه های این حوزه با برنامه راهبردی پژوهشگاه علوم انسانی اجرا می شود.

مدیرکل امور پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی گفت: در این طرح بحث اعتلای علوم انسانی، خودباوری، آزاداندیشی و نوآوری علوم انسانی تاکید شده است.

*تقدیر از پژوهشگران برتر علوم انسانی در هفته پژوهش

امیری به برنامه های پژوهشگاه علوم انسانی در هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: این پژوهشگاه روز یکشنبه ۲۲ آذرماه از ۱۰ پژوهشگر برتر این پژوهشگاه، ۳ پژوهشگر شایسته تقدیر، ۳ کارشناس مقطع دکتری علوم انسانی و ۴ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری علوم انسانی تقدیر می کند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم بزرگذاشت روز پژوهش این پژوهشگاه با حضور حداد عادل، رئیس شورای تحول علوم انسانی برگزار می شود.

مدیر امور پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی بیان داشت: همچنین در هفته پژوهش نشست های تخصصی با محوریت وضع علوم انسانی در ایران با تاکید همکنشی دانشگاه و جامعه، کاربردی سازی علوم انسانی با تاکید بر علوم سیاسی، نسبت علوم انسانی با فناوری، اقتباس مفاهیم و امکان کج فهمی میان فرهنگی برگزار خواهد شد.

امیری تاکید کرد: همچنین این پژوهشگاه در هفته پژوهش پنل تخصصی زیسته بزرگان پژوهش علوم انسانی را برگزار می کند.

وی با بیان اینکه همچنین پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی اواخر دی ماه برگزار می شود، گفت: هسته اصلی این پژوهشگاه متشکل از ۱۲ نهاد، سازمان و موسسه است که عمر برخی از این نهادها ۵۰ سال است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 18 آذر 1394، کدمطلب: 2995414، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین