پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
جلسه هماهنگی داخلی برنامه پنج ساله طرح گردشگری استان در دفتر مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد برگزار شد.

شعار سال: محمدمهدی شرافت در این جلسه اظهار داشت: سال 95 به عنوان سال خوش آمد به یزد، آغازی برای اجرای برنامه پنج ساله در قالب طرح 5+95 است، که این طرح ها براساس پنج محور اصلی تا سال 1400 تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: شهر یزد به عنوان وسیع‌ترین بافت خشتی زنده و پویا در دنیا، بی بدیل و بی مانند است و به همین دلیل گردشگری تاریخی ـ فرهنگی به عنوان یک محور اصلی برنامه پنج ساله مطرح است. امید است باتوجه به برنامه ریزی انجام شده و با شعار یزد، پایتخت معماری ایران، طی این پنج سال، شهر یزد هم رده و هم شأن این شعار مطرح شود.

وی ثبت جهانی یزد و همچنین راه اندازی مرکز ملی معماری خاک را دو برنامه اصلی این اداره کل عنوان کرد و افزود: در کنار این برنامه ها ثبت جهانی بادگیرها، قنات ها، ثبت ملی شهرستان ابرکوه و ... نیز به عنوان برنامه‌های جنبی این اداره کل در حال پیگیری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: محور گردشگری سلامت، محور گردشگری طبیعی (کویرنوردی)، معرفی یزد به عنوان قطب نساجی سنتی کشور و همچنین خدمات برتر گردشگری از دیگر محورهای اصلی طرح پنج ساله است.
شرافت خاطرنشان ساخت: برگزاری جشنواره ها، مسابقات معماری، جذب سرمایه گذار در بخش گردشگری و صنایع دستی، احداث هتل‌های چهار و پنج ستاره و تجهیز هتل‌های موجود از جمله مواردی است که می‌تواند نقش موثری در راستای اجرایی شدن برنامه‌های طرح پنج ساله داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد: یکی از اتفاق‌های مهم صدور مجوز برای منطقه ویژه گردشگری درمانی است که امکان سرمایه گذاری و همچنین جذب گردشگر و رونق اقتصادی را فراهم می‌آورد.
وی مطرح کرد: در گردشگری سلامت و همچنین بحث نساجی سنتی، ما قصد داریم گذشته را به حال پیوند بزنیم بدین گونه که در گردشگری سلامت با مدیریت طب سنتی و همچنین احداث کمپ‌های گردشگری سلامت به عنوان به روزترین علم و تکنولوژی، طیف وسیعی را برای کار کردن فراهم آوریم. در نساجی سنتی هم دامنه ای ازگذشته تا اکنون داریم و در این میان قسمت‌هایی از صنایع دستی گم شده است که باید آن را دوباره احیا کرد و دیروز را با امروز پیوند داد.

شرافت خدمات برتر گردشگری به عنوان یک محور عام را از جمله مباحث مهم و قابل تأمل در برنامه پنج ساله دانست و افزود: باید شرایط گردشگرپذیری استان از جمله احداث سرویس‌های بهداشتی مناسب، هتل‌های پنج ستاره و همچنین پکیج‌های خاص برای راهنمایی گردشگران را فراهم آوریم تا یزد به عنوان مرکز خدمات گردشگری مطرح شود و وقتی گردشگر به استان وارد می‌شود احساس آرامش کند و بداند در همه جای شهر خدمات یکسانی به او ارائه می‌شود و هتل‌ها و مراکز اقامتی همسان با پروانه خود خدمات ارائه می‌دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري موج نیوز، تاریخ انتشار 22 آذر 1394، کد مطلب: 4241: www. mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین