پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
یک نظم ساده و یک انجام کار به موقع از بدبینی مردم به نظام جلوگیری می کند و حتی دید برخی را به نظام بهبود می‌بخشد؛ شاید اگر قوانین محکمی در این زمینه تثبیت و اجرایی شود، هر مجری پروژه شهری، اینگونه به نگاه غضب آلود مردم نخندد.
شعارسال: آخرین پنج شنبه سال ۹۵، محدوده بلوار نماز و خیابان طالقانی ترافیک سنگینی را تحمل می کرد. مسیری که عموما خلوت است؛ به خصوص بلوار نماز. البته شاید بگویید که شب عید این ترافیک طبیعی است. آخرین ساعات اداری پنج شنبه آخر سال است دیگر.

اما اگر در همین روز شما به خیابان های منتهی به چهارراه آیت الله کاشانی مراجعه می‌کردید، ترافیک سنگینی را نمی‌دیدید. ترافیک به دلیل نزدیکی به عید بود، اما روان. لذا در خیابان طالقانی نباید قاعدتا ترافیکی مشاهده شود. لابد تصادفی شده است اما این ترافیک سنگین دو ساعتی به طول انجامید

همان طور که در عکس مشاهده می کنید؛ دقیقا در حدود ساعت ۱۱ صبح آخرین پنج شنبه سال، ماموران شهرداری در حال آسفالت کردن و لکه گیری از وسط خیابان طالقانی هستند!

سوالات زیادی در ذهن ما می آید که با کلمه مهم «چرا» شروع می شود، چرا الان؟ چرا این طوری؟ چرا اینها اینگونه اند؟

اما نگارنده چرای دیگری در ذهن اش نقش بسته است. چرا باید همیشه ما شاهد چنین رویدادهایی باشیم که می تواند با یک تدبیر ساده، یک نظم در امور، جلوی این چنین عواقبی گرفته شود؟

چرایی که جواب آن می تواند خیلی از امور اجرایی کشور ما را در حیطه های مختلف، چه شهری، اداری، آموزشی و فرهنگی تسهیل کرده و سرانجام بهتری را رقم بزند.

در انتهای همین خیابان طالقانی طرح ساماندهی خیابان در حال اجراست و هم چنین در خیلی از نقاط دیگر شهر. این طرح ها و حتی همین طرح لکه گیری خیابان ها با نیت بعضا درستی شکل گرفته است که تنها با کمی تدبیر در اجرای آن می توان هم در هزینه هم در زمان صرفه جویی کرد و هم از وقوع عواقبی چون این ترافیک و حتی حوادث خطرناکی چون تصادف های مرگبار جلوگیری کرد.

قریب به سه ماه است که انتهای خیابان در حال تعمیر است و همچنین بلوار منتهی به میدان شهید زجاجی قریب به یک سال. شاید اگر از ابتدا طرح های مختلف در کنار هم تنظیم شده و مدیریت می شد، در کم ترین زمان ممکن به انتها می رسید. شاید اگر پیمانکار محترم شهرداری با کمی نظم و دلسوزی برای مردم، انجام لکه‌گیری را به شب عید موکول نمی کرد و نیمه شب انجام می داد، این ترافیک سنگین و فحاشی بعضی رانندگان را تحمل نمی کرد. شاید این آسفالت کردن حداقل به اندازه نیمه شبی ماندگار می ماند؛ نه اینکه پس از آسفالت به دلیل ازدحام ،همه ماشین ها از روی آن عبور کنند.

شاید اگر واحد بازرسی شهرداری در برابر این بی مسئولیتی‌ها محکم انجام وظیفه کند، دیگر شاهد تکرار آن نباشیم. شاید اگر قوانین محکمی در این زمینه تثبیت و اجرایی شود، هر مجری پروژه ای اینگونه به نگاه غضب آلود مردم نخندد.

یک دلسوزی، یک نظم ساده، یک انجام کار به موقع از بدبینی مردم به نظام جلوگیری می کند و حتی دید برخی را به نظام بهبود می‌بخشد؛ همان طور که بعضی طرح های دیگر شهری همین کارکرد را به وضوح در نگاه مردم کاشان ایجاد کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کاشان اول، تاریخ انتشار: 27 اسفند 1395، کدخبر: 12401، www.kashan1.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین