پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
آبدانان چه کم از دیگر شهرستان های دیگر دارد؟ شهرستان هایی با جمعیتی کمتر از آبدانان، چه برنامه هایی برای جوانانشان برگزار کردند، اما آبدانان...؟
شعارسال: به طور یقین سرمایه هر کشور و ملتی، نیروی کارآمد جوان است و هیچ نیرویی بالاتر از آن نمی تواند باعث پیشبرد اهداف یک جامعه باشد. حال جدای از اهمیت نقش جوانان در جامعه و جدای از تعاریف هندوانه ای مسوولین برای تشویق و ترغیب این قشر پویا، هفته ای را بنام "جوان" نامیده اند تا همگان بدانند توسعه، بالندگی و ارتقاء جامعه به جوانان بستگی دارد و این جوانان هستند که قرار است در آینده ای نه چندان دور، امورات کشور را در دست گرفته و پله به پله بر توسعه ی این کشور بیافزایند.

هفته ای که بنام جوان است و در این بین جوانان آبدانانی همچون گذشته محروم گشته اند از آن. هفته ای که فقط نامش ورد زبان هاست اما در عمل هیچ برنامه ای برای آنان تدارک دیده نشده است. هر اتفاق خوب و یا بدی که در جامعه کوچک آبدانان می افتد حتماً حضور جوانان باعث رونق آن اتفاق خوب و یا باعث کاهش آثار مخرب آن اتفاق ناگوار می شوند. یادمان نرفته که تابستان سال گذشته، جوانان این دیار بودند که چند شبانه روز خواب را بر چشمان خود حرام دانسته و حراست از طبیعت را وظیفه ای ذاتی دانستند. این مثالی بر حضور خودجوش جوانان در عرصه های اجتماعی می باشد.

شهرستان آبدانان را به شهر علم و اندیشه می شناسند. جوانان این مرز و بوم در اقصی نقاط کشور به خوبی نشان داده اند که آبدانان شهر نخبخ پرور است و همانند ستاره ای روشن بر تارک این کشور می درخشند. برادران هم سن و سال ما در این شهرستان توانسته اند در عرصه های تحصیلی به دکتری تخصصی با رتبه های عالی دست یابند. جوانان نخبه ای که با وجود محرومیت های زیاد، دست به ابتکارات و اختراعاتی در حوزه صنعت زده اند.

امسال همچون سال های گذشته برای بزرگداشت مقام جوان، جشنواره های متعددی در مراکز شهرستان ها و استان برگزار شد اما باز آبدانان محروم تر از گذشته و جوانان این دیار همچون سال های گذشته محروم بودند از کوچک ترین برنامه ای برای تقدیر از تلاش هایشان.

در استان ایلام حدود 70 برنامه متنوع برای گرامیداشت هفته جوان در نقاط مختلف استان در نظر گرفته شد اما آبدانان محروم تر از گذشته، حتی دریغ از یک برنامه.

آبدانان چه کم از دیگر شهرستان های دیگر دارد؟ شهرستان هایی با جمعیتی کمتر از آبدانان، چه برنامه هایی برای جوانانشان برگزار کردند، اما آبدانان...؟ متولی امور جوانان در این شهرستان 50 هزار نفری، اداره ورزش و جوانان است. این اداره در حوزه جوانان در طول سال چه برنامه ای اجرا کرده است؟ چه برنامه مدونی برای جوانان دارد؟ چرا به جوانان این شهرستان کم لطفی و بی مهری می شود؟ مشکل بیکاری جوانان آبدانانی به مشکلی اساسی و غیر قابل حل برای مسوولین تبدیل شده، اما تجلیل از نخبگان و جوانان موفق هم قابل اجرا نیست؟ چرا در تک تک شهرستان های استان برنامه های متنوعی برای جوانان برگزار می شود و از جوانان موفق تقدیر می شود اما در آبدانان هیچ خبری از برگزاری چنین برنامه هایی نیست؟ سرمایه آبدانان، داشتن جوانان با استعداد و خلاقی است که روز به روز به افتخارات این دیار می افزایند اما دریغ از کوچک ترین توجهی از سوی مسوولین امور جوانان در شهرستان.

سمن های جوانان در آبدانان چرا کمرنگ تر از دیگر شهرستان های استان هستند یا وجود خارجی ندارند؟علت چیست؟ چرا جوانان مستعد شهرستان ساماندهی نمی شوند؟ مسوول ساماندهی جوانان کیست؟

این قصه بی مهری به جوانان آبدانانی از سوی مسوولین اداره ورزش و جوانان سر دراز دارد. قصه ای که باعث گله مندی امام جمعه آبدانان شد و این گلایه ها در خطبه های نماز جمعه شهر آبدانان مطرح شد. به گونه ای که امام جمعه آبدانان در خطبه های نماز جمعه دو هفته گذشته در شهرستان آبدانان با گلایه مندی از وزارت ورزش و جوانان، گفت: معضل جوانان کشور بیکاری است اما در استان ایلام قرار است 60 برنامه برای گرامیداشت روز جوان اجرا شود. از زمانی که امور جوانان را به وزارت ورزش و جوانان محول کردند، به معنای حقیقی کلمه به جوانان کم لطفی شده است. حجت الإسلام و المسلمین حسین حاجیلری در ادامه افزود: اثر اجرای چنین برنامه هایی چه خواهد بود؟ با اجرای این برنامه ها آیا معضل بیکاری جوانان مرتفع می شود؟ ما معتقدیم به آنچه شایسته و در خور جوانان است، عمل نشده و در استان ایلام و شهرستان آبدانان در حوزه جوانان کم لطفی های فراوانی وجود دارد و از حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان گله مند هستیم چرا که در زمان سازمان ملی جوانان، وضعیت جوانان بهتر از وضع کنونی بود که نیاز است مسوولین ذیربط به فکر چاره ای برای حل معضلات جوانان باشند.

و در پایان انتظار جوانان بی ادعای آبدانان حداقل تجلیل خشک و خالی از سوی مسوولین بود که سکوت متولیان این امر، کاری نادرست و امری نابخشودنی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب سایت خبری آبدانان خبر، تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395، کدخبر: 150، www.abdanannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین