پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
متاسفانه رکود گسترده ای که بر فضای عمرانی، اشتغال و شاخص های توسعه استان سایه گسترانده و بوشهر را در میان استان های کم دستاورد از دولت یازدهم قرار داده، کار حامیان دولت را برای دفاع از کارنامه مدیران محلی دشوار کرده است.
شعار سال: تابستان امسال بدترین زمان طی ۵ سال اخیر برای اشتغال بوشهری ها ارزیابی شده و نرخ بیکاری استان هم دو رقمی گردید.

مرکز آمار در راستای ارائه گزارش های فصلی از نرخ بیکاری کشور، به تازگی گزارش خود از تابستان ۹۵ را ارائه کرده است.

بر این اساس، نرخ بیکاری بوشهر در دومین فصل سالجاری به ۱۱.۲ درصد افزایش یافته تا بوشهر در جمع استان هایی با نرخ بیکاری دو رقمی قرار بگیرد.

نمودار مقایسه نرخ بیکاری استان ها در تابستان امسال و پارسال


این شاخص نسبت به تابستان سال گذشته که ۸.۸ درصد بوده، رشد ۲.۴ درصدی را نشان می دهد. همچنین بهار امسال هم نرخ بیکاری بوشهر ۸.۶ درصد اعلام شد که در فصل بعد افزایش یافته است.

آخرین نرخ دو رقمی بیکاری در بوشهر مربوط به سال ۹۱ است که طبق گزارش مرکز آمار ۱۱ درصد اعلام شد و اینک در تابستان ۹۵ به مشابه آن شرایط بازگشته ایم.

استان هایی با نرخ بیکاری تک رقمی

برپایه گزارش جدید مرکز آمار، میانگین نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال ۱۲.۷ درصد اعلام شده است.

همچنین استان های با نرخ بیکاری تک رقمی شامل مرکزی ۶.۷، همدان ۸، سمنان ۸.۱، زنجان۸.۲، خراسان شمالی۹.۷ و گیلان ۹.۹ درصد معرفی شده اند.

البته برآورد نرخ بیکاری در پایان سال، برآورد دقیق تری را نمایان می کند، اما اعلام بدترین وضعیت بیکاری طی سالیان اخیر بدون مقدمه نیست.

چرا که در ماههای گذشته گزارش مراجعی نظیر مرکز پژوهش های مجلس که بوشهر را از استان های دارای بدترین فضای کسب و کار معرفی نموده، یا گزارش وزارت صنعت که بوشهر را در استان های انتهایی از نظر میزان بهره مندی تسهیلات رونق تولید قرار داده و به اندازه کافی، رکود حاکم بر فضای اقتصادی استان بوشهر را نمایان کرده است.

متاسفانه رکود گسترده ای که بر فضای عمرانی، اشتغال و شاخص های توسعه استان سایه گسترانده و بوشهر را در میان استان های کم دستاورد از دولت یازدهم قرار داده، کار حامیان دولت را برای دفاع از کارنامه مدیران محلی دشوار کرده است.

اتفاقاتی که بیم آن می رود در بزنگاه انتخابات ۹۶ اتفاقات ناخوشایندی را برای دولت تدبیر و امید رقم زده و آنگاه تصمیم برای اصلاح و تغییر این رویه دیر است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کنگان نیوز، تاریخ انتشار:2 آذر 1395، کد مطلب: 4855، www.kangannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین