پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
شهر بوشهر که در مرکز استان قرارگرفته شهرهای کوچک و روستاها و آبادی های ریبایی مانند: کنگان، عسلویه و گناوه مثل نگین آن را دربر گرفته اند که درفصل بهار محل تردد و حضور و اقامت گردشگران واقع می شوند.

شعار سال: شهر بوشهر که در مرکز استان قرارگرفته شهرهای کوچک و روستاها و آبادی های ریبایی مانند: کنگان، عسلویه و گناوه مثل نگین آن را دربر گرفته اند که درفصل بهار محل تردد و حضور و اقامت گردشگران واقع می شوند.

استان بوشهر واقع در جنوب غربی کشور جمهوری اسلامی ایران و در امتداد سواحل خلیج فارس آکنده از فضای دلپذیر و آرام بخش در فصل بهار است،زینتی چون نخل های همیشه سرسبز که سینه ی ابرها را می خراشند و سواحل ماسه ی نرم همه و همه در هنگام بهاران با طعم خاص خود در آن دیار اصیل طراوتی ویژه به جانها می بخشد

آنجا در فصل بهار با طبعت ویژه خود مقصد بسیاری از گردشگرانی است که آن مناظر مطبوع هر ببیننده ی را با سواحل زیبای طبیعی مشغوف و مسحور ظرافت و لطافت خود می کند و اما در میان شهر و اطراف دیگر آن که با نخل های سربه آسمان سائیده با سرسبزی دائم الهام بخش و مظهر عظمت خالقی است که که آنها را در کمال زیبائی آفریده است.

علاوه بر اینها آثارکهن و بناهای تاریخی اصیل در جای جای این استان بر زیبائی مضاعف آن افزوده است استان بوشهر مملو از آثار تاریخی و میراث طبیعی با شکوه گنجینه ی خیره کننده است که از جمله ی آنها نخلستانها، سواحل ماسه ی خیره کننده، آثار تأریخی ریشه دار در مراحل زمانی متنوع ، بندر تاریخی سیراف ، اماکن باستانی، صنایع محلی، بازار ملوانان وصیادان ماهی ، دشت های سرسبز گسترده، دهات و روستاها ی پراکنده جذاب، کوههای سربفلک کشیده که که زیستگاه أنواع حیوانات وحشی است.

اهمیت این شهر سیاحتی، که جوهره ی دینی داشته که منبع اقتصادی حیاتی در جمهوری اسلامی ایران بشمارمی رود را فوق العاده ساخته است، بخصوص که این استان سرشار از منابع نفت و گاز است که با آن ستون فقرات اقتصادی کل کشورمحسوب می شود.

و در کنار آن ابنیه تأریخی دراستان بوشهر یادآور عصور و عهدهای تاریخی متعدد است که قدمت بسیاری از این آثار سابقه ی بیش از4000 هزارسال تا دو قرن گذشته دارند حفاریها و تحقیقاتی که باستان شناسان انجام داده اند این واقعیت را آشکار کرده است.

شهر بوشهر که در مرکز استان قرارگرفته شهرهای کوچک وروستاها و آبادیهای زیبایی مانند: کنگان، عسلویه وگناوه مانند نگین آن را دربرگرفته اند که در فصل بهار محل تردد و حضور واقامت گردشگران واقع می شود.

طول سواحل این استان که به موازات آبهای خلیج فارس کشیده شده حدود 900 كیلومتر است که این محدوده را در کل کشور ایران بعنوان برترین ساحل معرفی کرده است، بر همین پایه مسئولین محلی در استان به إیجاد مناطق ومجموعه هایی برای استقبال از گردشگران درکرانه ی آن اقدام کرده اند که یکی از این مجموعه ها دهکده گردشگری به مساحت 38 هكتاربوده تا با برخورداری از امكانات رفاهی و اقتصادی ، ورزشی و هتل ها و رستوران ها، بوده که در این کشور اولین از نوع خود بشمارمی رود تا درکنار مناظر طبیعی زیبا و دشت های سرسبز پراز باغات ،درختچه ها ،گیاهان وحیوانات بومی، محیطی ارزشمند پرطراوت و پرنشاط ، برای بهره گیری رهگذران و شهروندان فراهم کرده باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی کوگانا، تاریخ انتشار 11 فروردین 1396، کد مطلب:66554 : www.koogana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
همه اش حرفه و چقدر واقعا تونستید استفاده کنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین