پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
استاد حوزه عملیه در زاریای نیجریه گفت: پیکرهای پانصد نفر از کشته شدگان حملات اخیر در اختیار ارتش نیجریه قرار دارد.

شعارسال: شیخ صالح محمد ثانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از شهر زاریای نیجریه درباره وضع این شهر و آمار نهایی قربانیان گفت: تا حدی آرامش به شهر بازگشته و به نوعی آتش بس برقرار شده است.

وی افزود: هنوز اجساد شماری از شهدا در اختیار ارتش نیجریه قرار دارد. ارتش از بیست تا سی نفر خبر می دهد ولی شاهدان عینی می گویند شمار این اجساد به پانصد نفر می رسد. کشته شدن مسلمانان در نیجریه تاسف بار است و از سازمان های حقوق بشری بین المللی انتظار داریم به این جنایات واکنش نشان دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است حمله ارتش نیجریه به شیعیان این کشور بر اساس یک برنامه ریزی خارجی باشد،گفت: من فکر نمی کنم این گونه باشد. به نظر می رسد این حادثه در نتیجه اختلاف نظر و سوء تفاهم میان فرمانده ارتش و برخی از برادران موجود در حسینیه بقیه الله رخ داد.

این اختلاف نظر به تیراندازی ارتش منجر شد و در نهایت این حادثه به وقوع پیوست. ارتش نیجریه در وضع جنگی علیه گروه بوکوحرام قرار دارد و فکر نمی کنم ارتش نیجریه در کنار جنگ با بوکوحرام بخواهد جبهه ای علیه ملت خود بگشاید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 24آذر1394، کدخبر: 5426129: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین