پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
پرده برداشتن از معضلات روستایی که در فهرست هدف های گردشگری قرار گرفته است

شعارسال: در نامه احسان حصاری مقدم به رئیس سازمان میراث فرهنگی آمده است:

ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری؛ با سلام و احترام؛ در ارتباط با نابسامانی ها و معضلات روستای ایوب که در فهرست هدف های گردشگری قرار گرفته است، نکاتی را به اطلاع می رسانم.

۱/ آسفالت جاده ی روستای ایوب پیغمبر، تنها تا محدوده ی آبگرم انجام شده است، در حالی که فاصله ی مقبره با روستای ایوب پیغمبر چندان نیست که اهالی در میان گل و لای زندگی کنند. زیرا عموم بازدیدکنندگان به طور معمول، علاقمند به دیدار روستا هم هستند.

۲/ روستای هدف گردشگری، در محوطه ی عمومی چشمه ی آبگرم، تنها یک سکوی برداشت آب و شستشوی ظرف دارد که روز جمعه ۱۳ اسفند، جریان آب قطع بود!

۳/ نوشته ای بر روی نرده ی اطراف چشمه نصب شده است که شنا کردن را بر اساس فتوای یکی از مراجع، ممنوع و حرام اعلام کرده اند که ضرورتی به حرام اعلام کردن شنا دیده نمی شود!

۴/ مجموعه ی محوطه ی امام زاده و فضای سبز اطراف استخرها و دره ها و تپه ها، انباشته از زباله ی به جا از میهمانانی بود که ماه ها است بر زمین مانده و جمع آوری و انتقال داده نشده اند.

۵/ سرویس بهداشتی عمومی محوطه به شدت کثیف و بدون قطره ای آب بود. در حالی که وضعیت توالت حاشیه ی محوطه ی امام زاده هم قابل توصیف نیست!

۶/ در محوطه ی مجموعه ی اقامتی زیارتی چشمه ی آبگرم ایوب که با نام روستای هدف گردشگری معرفی می شود، حتی یک نیمکت برای استراحت میهمانان وجود ندارد!

۷/ به گفته افرادی که تابستان گذشته از این جا بازدیده کرده اند، برای استفاده از سکوهای سیمانی در طول روز، بیش از ۱۰ هزار تومان پرداخت کرده اند!

۸/ از ۱۶دوش موجود در استخر مردانه، تقریباً همگی فاقد سر دوش بودند. ظاهرا درهای ورودی هم ضرورتی برای استفاده از آن ها دیده نشده است. چرا که هیچ یک از دوش ها، در نداشتند!

۹/از ۲ واحد سرویس بهداشتی محدوده ی استخر مردانه، یکی از آن ها فاقد روشویی بود و دیگری هم در وضعیتی نامطلوب قرار داشت.

۱۰/امام زاده و چشمه ی آبگرم، صدها سال است پذیرای مردمانی ست که از همه ی نقاط به آن جا می آیند و همه ی شرایط را پذیرفته بودند. اما عنوان " روستای هدف گردشگری" حداقل برای شهروندان بجنوردی و بدون مقایسه با روستاهای ماسوله و کندوان، یادآور رویین اسفراین و اسپیدان است و

شاید ضرورتی برای توضیح دیگر موارد در چشمه ی آبگرم ایوب نباشد، چرا که اهالی روستا هم آموخته اند، برای بهره مند شدن از امکانات رفاهی و درآمد چشمه ی آبگرم، باید چونان ایوب پیغمبر، صبوری پیشه کنند!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر اترک، تاریخ انتشار: 18اسفند1395، کدخبر: 2783494: WWW.atraknews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین