پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۳۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
رئیس اداره اوقاف شهرستان فاروج از 4 مورد وقف جدید در سال جدید در حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود: این موقوفات در روستاهای سه گنبد، مفرنقاه، اسفجیر و بقعه امامزاده نورالله قرار دارند.

شعار سال: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج گفت: در سال 96 در حوزه‌های مختلف یک قطعه زمین زراعی و 3 قطعه مسکونی در روستاهای سه گنبد، مفرنقاه، اسفجیر و در بقعه امامزاده نورالله اهداشده است که ارزش ریالی آن 780 میلیون ریال برآورد می‌شود.

وی در ادامه افزود: در نخستین روز سال یک قطعه زمین زراعی دیم به مساحت 4 هزار مترمربع به ارزش 80 میلیون ریال وقف بنای امامزاده نورالله شد، همچنین در روز سوم سال جدید نیز یک قطعه زمین مسکونی به مساحت 130 مترمربع به ارزش 300 میلیون ریال با نیت ساخت خانه عالم در روستای سه گنبد و زمین مسکونی در روستای اسفجیر به نیت توسعه مسجد روستا با 150 متر به ارزش 200 میلیون ریال اهداشده است.

سعید علی پور با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 4 بقعه و به‌صورت ویژه در 2 بقعه امامزاده عبدالرحمان روستای خرق و امامزاده جعفر (ع) روستای سیاهدشت بیان داشت: در این بقاع، غرفه‌های عفاف و حجاب، برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان، مشاوره وقف و پاسخ به مسائل شرعی ایجادشده بود که فعالیت این غرفه‌ها منجر به ایجاد وقف دیگری شد.

وی همچنین اظهار داشت: قطعه زمین مسکونی به مساحت 250 مترمربع به ارزش 200 میلیون ریال در طرح آرامش بهاری از سوی جمعی از خیران روستای مفرنقاه به‌صورت مشارکتی برای ساخت خانه عالم وقف شد.

علی پور در پایان از حضور 5 مبلغ در خیمه‌های معرفت ایجادشده در بقاع متبرکه و فضای پارک وحدت در همکاری با جمعیت هلال‌احمر شهرستان خبر داد و گفت: در برنامه سال‌ تحویل 2 بقعه شاخص، امامزاده جعفر و عبدالرحمان (ع) روستاهای سیاهدشت و خرق، 5 هزار نفر شرکت داشتند.

شهرستان‌ فاروج تا پیش از سال نو ‌دارای‌671 موقوفه بود که با ثبت 4 وقف جدید این تعداد به 675 موقوفه با یک هزار و 617 رقبه و 16 بقعه ‌تائید شده‌ رسیده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فاروج، تاریخ انتشار: 12 فروردین 1396، کد مطلب: 52865، www.farooj.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
روی فرهنگ وقف خیلی کم کار کرده ایم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین