پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
رئیس جهاد کشاورزی خرم دره از اعلام ریزش اولیه سن غلات در دهم فروردین ماه سال جاری از مزرعه یک هکتاری گندم دیم روستای الوند در شهرستان خرمدره خبر داد.
شعارسال: علیرضا اسداللهی از اعلام ریزش اولیه سن غلات در دهم فروردین ماه سال جاری از مزرعه یک هکتاری گندم دیم روستای الوند در شهرستان خرمدره خبر داد و گفت: در این مزرعه سه عدد سن نر مشاهده گردید که حاکی از ریزش اولیه آفت مذکور می باشد.

** نحوه خسارت آفت:

- خسارت سن گندم در سه سن مادر،مرحله پوره و سن های بالغ نسل بهاره می باشد. بیشترین ریزش سن های مادر در موقع پنجه زنی گندم است. تغذیه سن مادر از جوانه های مرکزی سبب زردی و پژمردگی گندم میشود.

- مرحله دوم خسارت به وسیله پوره های سنین مختلف انجام می شود.پوره های سن اول و دوم تغذیه نمی نمایند .مراحل بعدی پورگی برای تکمیل رشد خود از ساقه ،برگ و محصوصاً از شیره سبز خوشه های گندم تغذیه می نمایند.

- مرحله سوم خسارت مربوط به حشرات بالغ نسل جدید است که برای ادامه رشد و توانایی پرواز به ارتفاعات کوهستانی و استراحت احتیاج به تغذیه کافی از دانه های خوشه گندم دارند.

* توصیه اکید به کشاورزان جهت مبارزه در زمان سن مادر :

زمان مبارزه با سن مادر وقتی است که بیشترین جمعیت سن های موجود در اماکن زمستانگذران محل خود را ترک و تخلیه کرده باشند و در مزارع گندم قبل از مرحله تخم ریزی باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نبض سحر، تاریخ انتشار: 18 فروردین 1396، کدخبر: - ، www.nabzesahar.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین