پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۴۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
مدیر عامل آب منطقه‌ای استان زنجان از کاهش ۳۰ درصدی بارندگی در سال آبی ۹۵-۹۶ خبر داد و گفت: چاه‌های غیرمجاز ۳۱۲ میلیون متر مکعب آب برداشت می‌کنند.

شعار سال: یوسف رضاپور امروز در جلسه ستاد حفاظت از منابع آب اظهار داشت: بارندگی سال آبی 95-96 تا کنون 213 میلیمتر بوده که در مقایسه با همین تاریخ در سال آبی گذشته 30 درصد رشد منفی داشتیم.

وی تصریح کرد: استان ما جزو استان‌هایی است که از منابع آب‌های زیرزمینی دارا است که یک میلیارد و 874 میلیون متر مکعب منابع آب زیرزمینی شامل چاه‌های مجاز و غیرمجاز داریم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان زنجان به تعداد حلقه‌ چاه‌های مجاز و غیرمجاز اشاره و ابراز کرد: تعداد 7 هزار و 369 حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان داریم.

وی خاطرنشان کرد: چاه‌های فاقد پروانه 312 میلیون متر مکعب آب در سال بهره‌برداری می‌کنند و تعداد چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند 152 میلیون متر مکعب در سال است.

رضاپور ابراز کرد: اگر در مصرف آب برنامه‌ریزی شود تا 20 درصد شرایط مطلوبی داریم و مشکلی برای منابع آبی نداریم تا 40 درصد باشد میتوان مصرف پایدار را مدیریت کرد اما بیش از 40 درصد وارد تنش آبی می‌شویم.

وی با اشاره به عمده مصرف آب در بخش‌های گوناگون عنوان کرد: عمده مصرف آب در بخش کشاورزی٬ صنعت، شرب و سایر بخش‌ها است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان زنجان خاطر نشان کرد: به طور متوسط بیش از 90 درصد آب در بخش کشاورزی و 10 درصد در بخش شرب و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نباید توسعه پیدا کند، گفت: میزان مصرف آب باید از بخش کشاورزی کم شود و نباید توسعه یابد چرا که بیشترین میزان مصرف آب را دارا است و اگر از سهم بخش کشاورزی کاسته شود حداقل از بحران آب خارج می‌شویم.

رضاپور خاطرنشان کرد: سالانه در استان زنجان 77 سانتی متر از آب‌های زیرزمینی کاسته می‌شود و به دلیل برداشت‌های غیرمجاز این مقدار کم‌تر هم می‌شود و باید برای حفظ آب‌های زیر زمینی اهتمام جدی شود.

وی با اشاره به کنتور دار کردن 224 حلقه چاه استان زنجان در سال 95 ابراز کرد: کنتور دار کردن چاه‌هایی که بیش از اندازه مصرف دارند می‌تواند در هدر رفت آب جلوگیری کند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان زنجان تصریح کرد: در سال 96 یکی از برنامه‌های مهم آب منطقه‌ای مستقر کردن 14 اکیپ برای عملیات بستن چاه‌هایغیرمجاز و جلوگیری از تخلفات جدید و اضافه برداشت‌ها است.

وی با اشاره به میزان مصرف در بخش‌های مختلف عنوان کرد: در بخش کشاورزی 165 میلیون متر آب مکعب برداشت می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 28 فروردین 1396، کد مطلب:1381800 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
0
0
امروزه عمده اخباری که یه گوش میرسد خبر کاهش بارش ها در کشور است ؛ از این بحران فقط با همکاری همه دستگاه ها میتوان عبور کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین