پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۶۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
سریز شدن فاضلاب در اقصی نقاط شهر زابل یکی از معضلاتی است که مردم این دیار را به شدت آزار می دهد.

شعار سال: طبق گفته مدیر آب و فاضلاب زابل، شبکه فاضلاب شهری زابل فرسوده و قدیمی است که حتی با عبور کامیون ها و ماشین های سنگین شکسته و سبب فرونشست های پی در پی زمین و در پی آن جاری شدن فاضلاب در میان کوچه های شهر می شود.

در طی ماه های اخیر از زابل به عنوان شهری که ماشین می بلعد یاد شده که پس از نام گرفتن آلوده ترین شهر جهان عنوان جدیدی است که نشان از فرونشست های زمین و تخریب آسفالت بر اثر فرسودگی فاضلاب داشته است.

شبکه فاضلاب زابل از گنجایش و ظرفیت خوبی نیز برخوردار نیست چرا که هرچند روز فاضلاب موجود از منهول و لوله های موجود در شهر بالا زده و آلودگی های زیستی و بهداشتی را دربرداشته است.

شنیده ها حاکی از آن است که برای ترمیم و اصلاح شبکه فاضلاب زابل باید بودجه بالایی در نظر گرفته شود اما مسولان مربوطه در رده های استانی گویی این مشکل را در شهر زابل به فراموشی سپرده اند چرا که آنچنان که از وضعیت شهر مشاهده می شود بودجه ای به آن اختصاص نداده اند.

شهروندان خیابان هیرمند شمالی زابل از سریزشدن فاضلاب در کوچه هیرمند ۸۲ و آبگرفتگی معابر موجود گلایه داشتند که در این راستا خبرنگار اوشیدا در محل حضور یافته و به گفتگو با اهالی این محل پرداخته است.

آلودگی ناشی از فاضلاب سبب بیماری کودکان خواهد شد

یکی از اهالی محله هیرمند ۸۲ گفت: فاضلاب از چندروز قبل در محل جاری شده و مشکلات بسیاری را با خود برای مردم به ارمغان آورده است.

شهرکی افزود: پراکندگی فاضلاب موجب جمع شدن حشرات موذی به ویژه مگس و پشه در محل شده به طوری که لحظه ای نمی توان پنجره ها را باز گذاشت.


وی ادامه داد: تنها محلی که کودکان می توانند در آن بدون دغدغه به بازی بپردازند درون محل است اما با وجود فاضلاب رها شده کودکان نمی توانند در آن به بازی بپردازند چرا که با افتادن در آب های کثیف و یا آلوده شدن بدن و یا لباس آنان به این آب آلوده به طور حتم بیمار خواهند شد.

شهرکی تاکید کرد: با عبور اتومبیل ها از درون محل آلودگی به اطراف پراکنده می شود و این موضوع سبب بیماری اهالی و به ویژه دانش آموزانی که مجبور به عبور از این محل می شوند خواهد شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم مسولان مربوطه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند تا منجر به بیماری کودکان و اهالی محل نشوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی اُوشیدا، تاریخ انتشار 28فروردین 1396، کد مطلب: :۵۸۷۳۶ www.oshida.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین