پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
سازمان محیط زیست کشور امروز به جنوب سیستان و بلوچستان سفر کرد.

شعار سال: مشکل اصلی گاندو در منطقه خشکسالی و کم‌آبی است که پناهگاه و غذای گاندوها را از آنها می‌گیرد. بویژه نوزادان گاندوها که به بی‌آبی و گرما حساس‌ترند و همچنین در معرض خطر حمله حیوانات دیگر مثل پرندگان شکاری، مرغان ماهیخوار، بزمجه، سگ، روباه و شغال قرار دارند.

با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اولین پهپاد محیط زیست در این منطقه رونمایی شد. و همچنین سایت پرورش و تیمارداری تمساح پوزه کوتاه (گاندو) در روستای ریکو کش چابهار نیز افتتاح گردید.

ابتکار در خصوص اولین پهباد محیط زیست بیان داشت: سیستان و بلوچستان یکی از معدود استانهای کشور است که همه قابلیتهای گردشگری و زیست محیطی را در کنارهم دارد. و از این پهپاد در مناطق صعب العبور که امکان تردد برای اقدامات زیست محیطی وجود ندارد، استفاده می شود.

در خصوص تمساحهای منطقه باید گفت، اینها جزء آن دسته از تمساحهایی هستند که در سنوات گذشته به علت خشک شدن بخشهایی از رودخانه باهوکلات به هوتکها یا همان برکه های آب داخل و اطراف روستاهای چابهار مهاجرت می کردند و گاهاموجبات مزاحمت و هراس ساکنین روستا را فراهم می نمودند که بلافاصله جهت ممانعت از بروز خسارت به احشام و ساکنین روستا زنده گیری و به مرکز تحقیقات پرورش تمساح منتقل گردیدند. و اخیراً کودکی توسط این تمساح ها مورد حمله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

لذا رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: از این پس تمساحهایی که بر اثر خشکسالی و کم آبی، آب برکه آنها خشک می شود در منطقه مشخص شده نگه داری می شوند.

انجام فعالیتهای تحقیقاتی نظیر تکثیر در اسارت و تکمیل بانک اطلاعاتی تمساح مردابی، برگزاری کارگاههای آموزشی برای بومیان منطقه وانجام فعالیتهای گردشگری و ترویجی حفاظت محیط زیست از دیگر برنامه های آتی عنوان شد.

طبق آخرین سرشماری 380 تمساح پوزه کوتاه در مناطق حفاظت شده جنوب سیستان و بلوچستان مشاهده شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت زاهدان نیوز، تاریخ 28 فروردین 96، کد مطلب: 5993: www.zahedannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
کار خوبیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین