پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
دبیر انجمن سکته مغزی ایران گفت: سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در ایران و برخی از کشورهای در حال پیشرفت دنیاست.
شعارسال: دکتر مسعود مهرپرور دبیر انجمن سکته مغزی ایران روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین همایش روز ملی آتروسکلروز (تصلب شرایین)، افزود: سکته مغزی در کشورهای توسعه یافته چهارمین و یا پنجمین عامل مرگ و میر است.

وی با اشاره به افزایش شیوع سکته مغزی در کشور، از دست اندرکاران حوزه سلامت خواست به این بیماری نگاه ویژه ای داشته باشند. مهرپرور با بیان اینکه آمار دقیقی از مبتلایان به سکته مغزی در کشور وجود ندارد، ادامه داد: به نظر می رسد که ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور دچار این عارضه باشند. به گفته وی، در آمریکا ۸۰۰ هزار نفر در سال به سکته مغزی مبتلا می شوند که ۲۰ درصد آنها زیر ۵۰ سال هستند.

دبیر انجمن سکته مغزی با اشاره به این که این بیماری مختص افراد سالمند نیست، گفت: علائم سکته مغزی به صورت ناگهانی ایجاد می شود و ناشی از نقص کارکرد در سیستم عصبی مرکزی است. فلج صورت، فلج دست، اختلال صحبت، اختلال دید و سرگیجه شدید از علائم سکته مغزی می باشند. لذا باید آحاد جامعه را نسبت به افزایش این بیماری آگاه کرد.

وی تصریح کرد: وقتی افراد چنین علائمی را مشاهده کردند سریعا با اورژانس تماس گرفته و از خود درمانی خودداری کنند. کادر درمانی نیز باید اقدامات خود را برای بیمارانی که دچار این علائم هستند انجام دهند. چرا که هرچه زمان رسیدگی درمانی به این افراد در ساعات اولیه سریع تر انجام شود، امکان بهبودی نیز میسر خواهد بود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27 آذر 1394، کد خبر: 3003234، www.mehrnews.com 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین