پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
ديروز بازار ثبت نام ها داغ بوذ و وزارت کشور شاهد حضور نامزدهای نام آشنا یا جدیدی است که برای اعلام کاندیداتوری آمده بودند.
شعارسال:سومین روز ثبت نام برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی آغاز شد که نام نويسي برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از امروز کلید خورد.

رئيس ستاد انتخابات كل كشور در ابتدای نام نویسی امروز گفت: هیات‌های اجرایی از امروز در حوزه‌های انتخابیه شکل خواهند گرفت و با توافقی که بین وزارت کشور و شورای نگهبان به عمل آمده قرار است معتمدین هیات‌های اجرایی خبرگان و مجلس شورای اسلامی یکسان باشند. در واقع کسانی که به عنوان معتمد برای خبرگان انتخاب شده‌اند، برای مجلس شورای اسلامی نیز مشغول خواهند شد.

مقیمی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی ما در روند ثبت‌نام مجلس خبرگان رهبری فقط کار ثبت‌نام و امور اداری را انجام می‌دهند، تاکید کرد: بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای خبرگان فقط با شورای نگهبان است، بنابراین این هیات‌های اجرایی می‌توانند وقت خود را برای مرحله تایید صلاحیت انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص دهند.

حضور آیت الله تسخیری در وزارت کشور

در سومین روز از ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان آيت‌الله تسخيري دبیرکل سابق مجمع تقریب مذاهب اسلامی با حضور در وزارت کشور برای نمایندگی مجلس خبرگان ثبت نام کرد.

داوطلبان انتخابات خبرگان تنها تا چهارشنبه دوم دی ماه می توانند با حضور در وزارت کشور و ۳۱ فرمانداری مراکز استانها ثبت نام کنند.

بنا بر اعلام آخرين آمار از سوی رئيس ستاد انتخابات تا ساعت ١٥:٣٠ روز جمعه، ٨٦ نفر در سراسر كشور برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام كرده اند.

بازار داغ ثبت نام ها

ديروز بازار ثبت نام داغ بود و با گذشت تنها یک ساعت از آغاز ثبت نام سومین روز مجلس خبرگان و اولین روز دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  ۲۵ نفر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند.

موسوی بجنوردی هم ثبت نام کرد

در سومین روز از ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان، حجت الاسلام موسوی بجنوردی هم به وزارت کشور آمد. وی می خواهد از حوزه انتخابیه تهران کاندیدای پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی شود.

ثبت نام جوان‌ترین خبره

جوان ترین خبره هم ثبت نام کرد. محمد تاج الدینی داوطلب حوزه انتخابیه کرمان که متولد ۱۳۶۷ است با حضور در وزارت کشور نام خود را برای حضور در رقابت های انتخابات خبرگان ثبت کرد.

بابک محضری داوطلب حوزه انتخابیه تهران نیز در میان کاندیداهای مجلس خبرگان دیده می شد. وی که از بیان سمت اجرایی خود خودداری می کرد گفت که بصورت مستقل در انتخابات شرکت می کند.

امکان ثبت‌نام خبرگان در فرمانداری‌ها بدون توجه به حوزه انتخابیه

معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد انتخابات کشور، کاندیداهای خبرگان رهبری بدون توجه به حوزه انتخابیه می‌توانند در وزارت کشور و فرمانداری‌ها ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: البته توصیه می‌شود برای ارائه بهتر خدمات به داوطلبان عزیز، ثبت‌نام یا در وزارت کشور و یا در حوزه انتخابیه هر فرد انجام شود.

آیت‌الله حسین شاهرودی از علما و اساتید اخلاق شهر تهران هم در وزارت کشور برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.

آخرین آمار ثبت نام کنندگان خبرگان

ساعت ۱۳ ديروز علی پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات به جمع خبرنگاران آمد و در مورد آخرین آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات خبرگان گفت: از روز پنجشنبه ۲۶ آذرماه تا این لحظه جمعا ۱۲۱ نفر در انتخابات مجلس خبرگان در سراسر کشور ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات افزود:  از ۱۲۱ ثبت نام کننده در انتخابات خبرگان یک خانم ثبت نام کرده است و بیشترین داوطلب را استان تهران داشته است.

وی ادامه داد: بالاترین سن داوطلبان خبرگان ۹۲ سال و کمترین ۲۷ ساله است.

محمد تقی رهبر داوطلب مجلس خبرگان شد

حجت السلام محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

آیت الله امینی هم به وزارت کشور آمد

آیت الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری، با حضور در وزارت کشور برای دور پنجم انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.

ثبت نام ۱۴۱ داوطلب تا ساعت ۱۵

ساعت ۱۵ امروز نیز رئیس ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران آمد و با اشاره به آخرین آمار ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: تا ساعت ۱۵ امروز ۱۴۱ نفر برای ثبت نام مراجعه کردند که ثبت نام ۹۲ نفر قطعی شده و  ۴۹ نفر در حال تکمیل پرونده هستند.

ثبت نام ۱۴۷ داطلب تا پایان روز سوم

سخنگوي وزارت كشور گفت گفت: در پایان سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان ۱۴۷ نفر در سراسر کشور ثبت‌نام کردند که ثبت‌نام ۹۴ نفر تکمیل شده و مراحل ثبت‌نام ۵۳ نفر نیز در حال تکمیل است.

امیری تصریح کرد: جوان‌ترین کاندیدای خبرگان متولد ۱۳۶۶ و مسن‌ترین آنان متولد ۱۳۰۲ است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28 آذر 1394، کد خبر:3003414 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین