پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌شمالی گفت: دانشگاه تمایل ورود به صنعت را داشته اما متاسفانه صنعت به دانشگاه اعتماد لازم را ندارد.

شعار سال به نقل از ستاد خبری هفته پژوهش و فناوری خراسان شمالی، امین جودت اظهار کرد: دانشگاهها باید به سمت دانشگاه کارآفرین حرکت کنند و این حرکت درنتیجه ارتباط با صنعت محقق خواهد شد اما هم اکنون صنعت در حال فاصله گیری از دانشگاه است.

وی با بیان این که بسیاری از پژوهش‌ها هدف محور نیستند، افزود: این مسئله به دلیل این که پژوهش‌ها تعریف نمی‌شوند رخ می دهد، بنابراین باید هرسازمان و دستگاه اجرایی پژوهش جداگانه‌ای تعریف کند.

جودت با ذکر این که در دانشگاه‌های معتبر دنیا هزینه‌ی دانشگاه را پژوهش‌ها تامین می‌کنند، ادامه داد: باید اساتید برای صنعت طرح تعریف کنند اما در کشور این قانون بر عکس انجام می‌شود و به همین دلیل نتیجه مورد نظر بدست نمی‌آید.

وی گفت: اگر طرح با هزینه‌های بالا انجام شود و نتیجه‌ی لازم را نداشته باشد بهتر است که دیگر این تجربه تکرار نشود، زیرا تنها هدف از انجام این پژوهش‌ها هزینه کرد بودجه مشخص شده است.

جودت بیان کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که اساتید دانشگاه مجبور باشند چند ساعتی از زمان خود را درصنعت بگذرانند تا بازده افزایش یابد و نتیجه‌ی مطلوب بدست آید.

وی عنوان کرد: باید تعامل بین دو نهاد دانشگاه و صنعت افزایش یابد و به سمتی حرکت شود که پژوهش‌ها تقاضا محور باشند درغیر این صورت هیچ نتیجه‌ای به جز هزینه‌ی بالا وجود ندارد.

گفتنی است نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان شمالی پس از ۴ روز که در محل سالن ورزشی جمعیت هلال احمر بجنورد دایر بود، امروز به کار خودپایان داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 آذر 1394، کد خبر 2995898 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین