پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۵۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
دانشجویان در دیدار رمضانه خود با آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به عملکرد نهادهای و دستگاه‌های مختلف فرهنگی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد، صدا و سیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... انتقاد کردند.

شعار سالدو روز قبل دانشجویان در دیدار سالانه و ضیافت افطار رهبر انقلاب حاضر شدند.

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به سنت هرساله مقابل آیت الله خامنه‌ای سخنرانی کردند. سخنرانی دانشجوها در این دیدارها مثل هر سال منتقدانه بود. دانشجویان در موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، سیاست خارجی، علمی پژوهشی و ... از اوضاع کشور با رهبری سخن گفتند.

در ادامه صحبت‌های دانشجویان و انتقادهایشان پیرامون مسائل فرهنگی منتشر می‌شود:

ابوالفضل مظاهری-دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

بودجه و امکانات فراوان در عرصه فرهنگ میان ده ها نهاد عریض و طویل فرهنگی تقسیم می شود و بهره‌وری از این منظر در این نهاد‌ها بسیار پایین است. در ساخت فرهنگ دستگاه‌هایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ گاه نتوانسته نقش استراتژیک خود را ایفا کند. در صداو سیما وابستگی مالی و بودجه‌ای به دولت، سیمایی توجیه‌گرا و محافظه‌کار از رسانه به نمایش درآورده است.

سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان زیر مجموعه حضرتعالی، بدون توجه به تاکیدات شما مبنی بر حمایت از جبهه مومن و انقلابی، اموال، کارمندان و سالن‌های بیت المال را در اختیار پروژه‌ها و فیلم‌هایی قرار می دهد، که به هیچ وجه در اولویت اساسنامه‌ای و ارزشی این نهاد قرار ندارند. گویی مسئولان این سازمان، به این دستگاه فرهنگی به چشم یک بنگاه اقتصادی می نگرند.

امیر سردارآبادی-دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی

وقتی بیش از نیمی از بودجه سازمان از راه تبلیغات و آنتن فروشی تأمین میشود پس دیگر نباید از تغییر سبک زندگی و مصرف‌زدگی جامعه گلایه کرد! البته تمامی مسئولان قبل، حال و احتمالا بعدی سازمان از گروکشی بودجه صداوسیما در دولت‌های مختلف می‌گویند. چه زمانی رسانه ملی از بند دولت‌ها خلاص میشود؟ و مهمتر اینکه چه زمانی صداوسیما خود را چابک میکند تا نسبت هزینه و اثرگذاری اش منطقی شود؟

محمد امین سلیمی-دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی

شورای عالی انقلاب فرهنگی با ترکیبی از اعضای حقیقی و حقوقی که به تناسبت تغییر دولت ها، مناسبات خود را نیز تغییر می‌دهد. رویه مشخصی در راه اعتلای فرهنگی دانشگاه ها در پیش نمی گیرد و گاه در حراست از قوانین مصرح خود عاجز است.در حوزه همین سند2030 مدتها مطالبه جنبش دانشجویی و روشنگری های متفکرین متعهد، هیچکدام از ارگانهای ذیربط را به تحرک جدی وادار نکرد و شاید چنانچه حضرتعالی ورود نمی کردید،قضیه همچنان مسکوت مانده بود. این عدم اثرگذاری جدی شامل برخی ساختارهای دیگر مانند شورای عالی فضای مجازی نیز شده است. پیرو مسئله بالا عرض میکنم اخیرا محرمانه بودن روند تصویب برخی لوایح و قوانین که غالبا با اصول بدیهی نظام و اسناد بالادستی کشور در تعارض است شدت گرفته است و به نظر میرسد حتی مطالبه گری فعال در این زمینه کارآمد عمل نمیکند و گاها موجبات دلسردی جوانان انقلابی را فراهم میکند. حتی در مواردی مانند IPC، FATF علیرغم ورود همه جانبه و مجدانه دانشجویان انقلابی و حتی شخص حضرتعالی، نهایتا گزارش شفافی از فرجام اینگونه موارد در اختیار افکار عمومی قرار نمیگیرد .سوال اینجاست که چه شیوه ای از مواجهه در برخورد با این موارد که کم هم نیست باید در دستور کار قرار بگیرد؟

متین منتظمی-دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

سند خیانت بار 2030هیچگاه از اذهان مردم پاک نخواهد شد، مسئولین در لابه لای قراردادهای محرمانه خود چنان بر سر فرهنگ و آموزش این کشور معامله کردند که صدایش تا هفت آسمان نیز بلند شده است. رهبرا! حضرتعالی نسبت به 2030 تذکر های لازم را فرمودید آن وقت عده ای برای اینکه از زیر بار امضای این سند خفت بار شانه خالی کنند گفتند که به حضرتعالی اطلاعات غلط داده اند. برای ما سوال است در جایی که اسناد متقن در این رابطه موجود است چه آمار غلطی می توان داد.

زهراسادات رضوی-عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

از ضرورت حضور اجتماعی زنان گفتیم و باید بگوییم عمیقا باور داریم که خانواده و نقش آفرینی زن در فضای خانه امری خطیر و واجب است.

نزدیک به 9 ماه از ابلاغ سیاستهای کلی خانواده توسط شما می گذرد. قطعا از دولتی که خود به بی اعتبار شدن خانواده دامن می زند و به دنبال مردواره کردن زنان است انتطار احیای ارزش های خانواده را نداریم. اما از نهاد های انقلابی و تحت نظارت شما توقع داریم آقاجان.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 19 خرداد 96، کدمطلب:1431448، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین