پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی خواستاری همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی در مباحث فرهنگی شد و گفت: باید در بخش‌های مرتبط و مهم در این زمینه با همت و حساسیت بیشتر برخورد کرد.

شعار سال : محمد حسینی ظهر سه شنبه در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات بخش های فرهنگی نسبت به بخش های اقتصادی متفاوت و سخت تر است، افزود: در مباحث اقتصادی گاهی وجود تنها یک نفر می‌تواند موثر واقع شود.

وی ادامه داد: در مباحث فرهنگی به دلیل تاثیرگذاری آن در جامعه و تربیت نیروی انسانی اراده جمعی را طلب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در زمینه مباحث فرهنگی کمک نکنند نتیجه ضعیفی دریافت خواهد شد، گفت: باید در بخش های مرتبط و مهم در این زمینه با همت و حساسیت بیشتر برخورد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ضمن اشاره به اینکه خراسان جنوبی استانی جدیدالتاسیس است و از نظر ساختار اقتصادی عمری طولانی ندارد، افزود: برگزاری همایش های ملی در استان می‌تواند در شناخت استان بسیار موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه شناساندن سرمایه های فرهنگی استان کاری بسیار سنگین است، اظهار داشت: تلفیق همایش ملی آموزش ابتدایی همراه با بزرگداشت دکتر غلامحسین شکوهی که از سرمایه های بزرگ و فاخر استان است می‌تواند در شناساندن استان موثر باشد.

حسینی افزود: از دانشگاهیان انتظار می‌رود در این همایش حضور پیدا کنند تا بتوانیم اولین همایش ملی آموزش ابتدایی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

*دو وزیر میهمان ویژه همایش ملی آموزش ابتدایی و تجلیل از مقام دکتر شکوهی

عباس لامعی مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: برگزاری مدرسه سازان نیک اندیش، برگزاری طرح سباح در پایه سوم ابتدایی و برگزاری سوگواری شعر عاشورایی به میزبانی استان خراسان جنوبی از مصوبات جلسه گذشته شورای آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه سوگواری شعر عاشورایی با رضایتمندی کامل مسئولان کشوری پشت سر گذاشته شد، گفت: برگزاری هرساله این سوگواره به میزبانی استان خراسان جنوبی دائمی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج و ششم دی ماه همایش ملی آموزش ابتدایی و تجلیل از مقام شامخ دکتر غلامحسین شکوهی در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود، بیان داشت: وزیر آموزش و پرورش و وزیر آموزش عالی سخنرانان ویژه این همایش خواهند بود.

وی افزود: تا کنون هزار و ۷۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه ارائه شده است که از این تعداد ۱۰۰ مقاله برگزیده می‌شود.

*حضور ۵۰۰ پژوهشگر در همایش

سید محمد حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش ‌و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه با رایزنی های انجام شده در وزارت کشور خراسان جنوبی میزبان همایش ملی آموزش ابتدایی با پیش فرض تجلیل از دکتر غلامحسین شکوهی است، افزود: آموزش ابتدایی به عنوان رکن اصلی آینده سازان این مرز و بوم اهمیت زیادی دارد.

وی اشاره به اینکه ۵۰۰ پژوهشگر بازدید کننده این همایش خواهند بود، افزود: ضمن اجرای همایش و پی گیری های علمی استان خراسان جنوبی در این مجال معرفی می‌شود که می‌تواند موثر واقع شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش ‌و پرورش خراسان افزود: هزار و ۷۳۵ مقاله به دبیرخانه ارائه شده است که از این تعداد ۵۰۰ مقاله پذیرش و ۱۰۰ مقاله در همایش ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جوانان امروز به الگوهای واقعی و شخصیت های بزرگ نیاز دارند، گفت: دکتر غلامحسین شکوهی می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای جوانان در عرصه های مختلف باشد که بتوانند از زندگی ایشان درس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی دایه دار فرهنگ است، افزود: با حضور در این همایش ملی همدلی و هم زبانی مردم استان ثابت می‌شود.

*فعالیت ۱۲ پژوهش سرا در استان

سید رضا میرزایی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در این جلسه اظهار کرد: ۱۲ پژوهش سرا در ۱۲ شهر استان دایر شده است.

وی ضمن اشاره به برگزاری اولین جشنواره شعر عاشورایی در استان خراسان جنوبی، بیان داشت: در این جشنواره از ۲۸ استان کشور مهمان داشتیم.

وی افزود: بیشترین شرکت کنندگان در این جشنواره مربوط به استان های خراسان جنوبی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس بوده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به همکاری های وزارت آموزش و پرورش مقدار قابل توجه ای از هزینه های این همایش پرداخت شده است، افزود: کارگاه شعر، حضور در مقبره ابن حسام خوسفی از برنامه های فرهنگی استان در این جشنواره بوده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته‌ایم از سهم فرهنگ و هنر استان چیزی دریافت کنیم، گفت: فرهنگ و هنر به عنوان بزرگ‌ترین متولی استان بیشترین سهم را به دستگاه هایی می‌دهد که به طور کلی بحث‌های فرهنگی را اجرا می‌کنند.

سیدعلی اکبر محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از سیاست های آموزش و پرورش شناسایی به هنگام تمامی کودکان با نیاز های ویژه است، افزود: تعداد ۳۰ دانش آموز با مشکل بینایی و ۷۰ دانش آموز با مشکل شنوایی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ دانش آموز رفتاری، هیجانی، ۷۰ دانش آموز جسمی و حرکتی و ۷۰۰ دانش آموز دیرآموز در استان وجود دارد، افزود: متاسفانه بیشترین آمار دانش آموزان استثنایی مربوط به دانش آموزان ویژه یادگیری با هزار و ۲۰۰ دانش آموز است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ نشرخبر : 1 دی 1394 کد مطلب : 3007026 www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین