پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
روزنامه دست راستی امریکایی «واشنگتن تایمز» با انتشار گزارشی درباره همایش اخیر منافقین در پاریس به این موضوع پرداخته که آیا آن گروه تروریستی جایگزینی مناسب برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود یا خیر.

شعارسال: این روزنامه می نویسد:«شرکت کنندگان در این نشست خواستار سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند. نیوت گینگریچ و رودولف جولیانی از جمله دوستان ترامپ رییس جمهوری امریکا در این نشست حضور داشتند حضور رییس سابق دستگاه امنیتی عربستان سعودی نیز از جمله دیگر نکات هم این نشست بود. این رویداد در شمال پاریس برگزار شد آن هم توسط شورای ملی مقاومت ایران گروهی از تبعیدیان ایرانی وابسته به منافقین.

انان دهه ها است که مقام های فعلی و سابق امریکایی، اروپایی و خاورمیانه ای را دعوت می کنند تا علیه جمهوری اسلامی سخنرانی کنند. جولیانی در این نشست گفت که دیدگاه رییس جمهوری تازه امریکا متفاوت از اوباما است او با قاطعیت گفت که ترامپ از آن چه «آزادی ایران» خواند حمایت می کند.

این در حالیست که علیرغم حضور او در این نشست هیچ یک از مقام های رسمی کابینه ترامپ در همایش حضور نداشتند. گینگریج سخنگوی سابق جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان نیز در سخناني مداخله جويانه گفت که ایران باید ازاد شود و جمهوری اسلامی را متهم به نقض حقوق بشر کرد. ظاهر شدن ترکی بن فیصل رییس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی مهم ترین بخش این نشست او بود او گفت که عربستان سعودی به طور اشکارا از تغییر نظام سیاسی در ایران حمایت می کند.

حضور او این گمانه زنی را مطرح کرد که عربستان سعودی تامین مالی نشست را انجام داده است. تظاهرات روز شنبه منافقین در اکثر رسانه های جریان اصلی غرب بازتاب گسترده ای نداشت احتمالا به دلیل تاریخ اشفته ای که منافقین با اتحادیه اروپا و واشنگتن داشته اند. این گروه سال ها توسط امریکایی ها و اروپایی ها در فهرست سازمان های تروریستی قرار داشت. این گروه در اواخر دهه ۷۰ میلادی در مبارزه علیه رژیم شاه ظاهر شد.

پس از آن مرتکب اقدامات تروریستی در دهه ۸۰ میلادی در ایران شد. پس از آن کارزار لابی گری و صرف پول فراوان از سوی منافقین برای خارج شدن از فهرست سازمان های تروریستی اغاز شد. آن گروه در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ میلادی از فهرست تروریستی اتحادیه اروپا و امریکا خارج شد. مریم رجوی رهبری منافقین سخنان پرخاشگرانه ای را در نشست اخیر ایراد داشت و علیه رهبران سیاسی ایران صحبت هاي مداخله جويانه کرد.

این روزنامه در ادامه به نقل از «آریان طباطبایی» پژوهشگر در دانشگاه جورج تاون اشاره می کند که منافقین در دید مردم داخل ایران جایگزین مناسبی برای جمهوری اسلامی نیستند. او می گوید:«این بدان معنا نیست که همه ایرانیان جمهوری اسلامی را دوست دارند اما واقعیت آن است که جمهوری اسلامی محبوب تر از منافقین و شورای ملی مقاومت است چرا که منافقین مرتکب اقدامات تروریستی شده اند و در جنگ هشت ساله ایارن و عراق در دهه ۸۰ میلادی جانب صدام را گرفتند».

این نشریه در بخش پایانی گزارش خود اشاره می کند که هنوز مشخص نیست آیا دولت ترامپ می خواهد برای تغییر رژیم در ایران از منافقین حمایت کند یا خیر. «جک کین» نظامی بازنشسته ارتش امریکا که با موسسه مطالعات جنگ در واشنگتن همکاری دارد می گوید مشخص است که سیاست و رویکرد ترامپ در قبال ایران تهاجمی تر از اوباما است با این حال مشخص نیست که ایا در این راستا برای تضعیف رژیم حاضر به حمایت از منافقین است یا خیر.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی روزنو، تاریخ انتشار: 11تیر1396، کدخبر: 273062: www.roozno.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
مطرود تاریخی هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین