پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
وزیر بهداشت درباره ماجرای کشیدن بخیه‌های صدرا گفت:‌ پزشک اورژانس می‌گوید شلوغ بوده، او به شوخی گفته، پرستار هم جدی گرفته و ۲ تا از بخیه‌ها را کشیده است.

شعار سال: حسن قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سئوال که روایت بیمارستان خمینی شهر به 2 روایت است. یکی اینکه والدین پول نداشتند و بخیه نزدند. یکی هم این که بخیه را کادر درمان به خاطر پول نداشتن والدین بچه کشیده اند. کدام درست است؟ گفت: والدین نبوده و تنها مادر بوده است، که هرگز این را نخواسته که بخیه کشیده شود.

وی ادامه داد: نهایتا در این‌باره دستگاه قضایی باید اظهارنظر کند. همان شب یک هیات فرستادم و بعدا دو هیات رفتند و گزارش دادند که آقای پزشک می‌گوید شلوغ بوده و شوخی گفته و پرستار هم جدی گرفته است.

هاشمی اظهار داشت: 3 تا بخیه بوده و 2 تا از بخیه ها را باز کرده و یکی باقی مانده است. البته کل برش 2 سانت بیشتر نیست که یک بخیه کفایت می کرده است. واقعیت این است.

وی ادامه داد: بخشی از پیگیری مربوط به ماست و اداره تخلفات و سازمان نظام پزشکی اقدام کرده است. در عین حال تصمیم نهایی را قاضی پرونده می گیرند. بیش از این اظهار نظر نمی کنم تا پرونده مسیر را به عدالت دنبال کند. ولی تخلف محرز شده. پزشک و پرستار از کار فعلا محرومند تا دادگاه نظر دهد.

هاشمی که در برنامه متن و حاشیه شبکه سه سخن می‌گفت در پاسخ به این سوال که اگر بخیه ها می ماند چه کسی باید هزینه آن را پرداخت می‌کرد گفت: اگر پول نداشته، به این دلیل است که کسی سراغ بیمه نرفته است. آقایی که در بیمارستان بوده و جزو مدیران خوب ما است، برکنار شد.

وی افزود: چون بیش از این می توانست نظارت و راهنمایی کند تا مریض اورژانس را نباید از اسم و دین و دفترچه و آیین و پولش پرسید. البته اسم را می پرسند. ولی نباید به بقیه موارد کار داشته باشند. اول باید خدمت ارائه شود. امیدواریم بیمارستان خصوصی هم به این مرحله برسند.

وی اظهار داشت: البته هزینه را باید یک دستگاهی بپردازد. حتما باید اعتبار پیش بینی شده باشد و بیمه ها بتوانند این عمل انسانی را که در بسیاری از نقاط دنیا معمول است شاهد باشیم. ولی در بیمارستان دولتی هر کسی پایش رسید باید کارش انجام شود نه اینکه دفترچه بخواهند یا پول بگیرند.

هاشمی ضمن تاکید بر برخورد با همه عوامل این تخلف گفت: رئیس بیمارستان به همین دلیل عزلشد. بیمار اگر پول هم نداشت باید کارش انجام شود. دولت و حکومت که ندار نیست. بچه شیطانی کرده پارگی ایجاد شده است و البته دیدید چقدر در سایت‌ها عکس و فیلم تقلبی زدند. باید این رعایت شود. وی در پایان گفت:‌ دستور آقای رئیس جمهور است و کسانی که تخلف کردند خودشان اصلاح رفتار می کنند و بقیه نیز تاسی می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار5 دی 1394، کد مطلب: 13941005001652: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین