پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: از ثبت 20 وقف جدید در سال جاری در استان خبر داد که اوقاف در راستای اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش اقدامات خوبی انجام داده است.

شعار سالحجت‌الاسلام مصطفی نوروزی از اخذ 60 فقره سند مالکیت موقوفات استان در 3 ماهه اول سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: تثبیت مالکیت موقوفات اولین و مهم‌ترین وظیفه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کردستان است چرا که که حفظ و حراست از موقوفات موجبات توسعه و بهره‌وری هرچه بیشتر موقوفات استان را فراهم می‌آورد.

وی افزود: در سال جاری با تشکیل کارگروه‌های تخصصی ثبتی، منابع طبیعی و .. اداره حقوقی ثبتی اوقاف کردستان اقدام به حل مشکلات اخذ اسناد نموده و خوشبختانه این اقدامات منجر به اخذ اسناد ارزشمندی همچون 65 هکتار از موقوفه قوخ سقز و 500 هکتار از موقوفه روستای کونامار شهرستان بیجار و بازارشهرستان قروه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: وقف احسان ماندگاری است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف راهگشای حل مسائل و مشکلات جامعه باشد، در این راستا امید است مردم خیر و متدین استان کردستان در زمینه ایجاد وقف‌هایی با نیت کمک به نیازمندان حضور پر خیر و برکت داشته باشند.

نوروزی اذعان داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در راستای اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش و محرومیت‌زدایی در مناطق نیازمند طی چند ماه سال جاری کمک‌های خوبی را به محرومان استان داشته است.

وی افزود: در این راستا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در قالب‌های نقدی، بسته کالا، هزینه دارو و درمان، هزینه جهیزیه، هزینه شهریه دانشگاه، ستاد دیه و اطعام کمک کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان بیان کرد: سیاست اصلی اوقاف در کمک به محرومان، شناسایی محرومان واقعی و حفظ شأن آنان است و ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها با همکاری نهادهای مربوطه همچون آموزش و پرورش، مؤسسات خیریه، کمیته امداد و بهزیستی و دانشگاه‌ها به اجرای نیات واقفان خیراندیش می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، بزرگترین موقوفه خیرات و مبرات را مربوط به شهرستان قروه دانست و اعلام کرد: موقوفه میرمحمود حسینی در سال‌جاری مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان به نیازمندان این شهرستان کمک کرده که نه تنها موجب برکات و اجر معنوی برای واقف مرحوم شده است بلکه تا حدی از نیاز مستمندان این شهرستان را برآورده کرده است.

وی همچنین به موقوفه میرزارضای وزیر در شهرستان سنندج اشاره و عنوان کرد: این موقوفه غیرمتصرفی نیز با نیات خیرات و مبرات شهر سنندج مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیون تومان در راستای آزادی زندانیان و کمک به خرید جهیزیه خانواده‌های کم‌توان داشته است.

تربیت ۳۰ هزار نفر در طرح تربیت حفظ قرآن در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه با اشاره به اجرای طرح تربیت ملی حفظ قرآن کریم به مدت پنج سال در استان، گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در طرح تربیت حفظ قرآن در کردستان شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح تربیت ملی حفظ قرآن کریم به مدت پنج سال در استان اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر در طرح تربیت حفظ قرآن کردستان شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به استقبال مطلوب جوانان و نوجوانان استان کردستان در این طرح، افزود: شرکت‌کنندگان در طرح تربیت ملی حفظ قرآن کریم استان کردستان تاکنون موفق به حفظ بین یک تا ۱۵ جزء قرآن کریم شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به سهمیه استان کردستان در سال جاری اشاره و عنوان کرد: پیش‌بینی شده است تا پایان سال جاری هشت هزار و ۱۰۰ نفر قرآن‌آموز در این طرح شرکت کنند که تا پایان تابستان این سهمیه تکمیل می‌شود.

وی اعلام کرد: بیش از ۸۰ مربی قرآن در سطح استان کردستان در طرح تربیت ملی حفظ قرآن کریم با اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان همکاری دارند.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی یادآور شد: طرح ملی تربیت حفظ قرآن کریم امسال در ۲۰۰ مسجد و اماکن متبرکه سطح استان کردستان اجرا می‌شود.

وقف 400 اصله درخت در «هشلی» کامیاران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از وقف 400 اصله درخت در روستای هشلی از توابع شهرستان کامیاران خبر داد.

نوروزی با اعلام این خبر گفت: واقف خیراندیش مراد ملایی از اهالی روستای هشلی شهرستان کامیاران 400 اصله درخت شامل درخت‌های بلوط، بن، ارغوان، چنار، سرو، انجیر، سیب، گلابی، سنجد، گردو، بادام و ... را وقف کرد.

وی با اشاره به نیت این وقف جدید، گفت: این واقف خیراندیش ثمره این درختان را با نیت استفاده عموم مردم، رهگذران، مسافران و زوار قبور مزارستان وقف کرد.

نوروزی ادامه داد: ارزش این 400 اصله درخت در حدود 10 میلیون تومان است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان خاطر نشان کرد: با ثبت این وقف جدید، تعداد وقف‌های سال جاری به 20 وقف جدید رسید و این نشان از همت والای خیرین کردستانی در تبیین سنت حسنه وقف دارد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 26 تیر 1396، کد مطلب: ۱۳۹۶۰۴۲۶۰۰۰۰۶۲:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین