پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تجهیز ۵۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری تا کنون خبر داد.

شعارسال: اسمعیل کریم زاده پیش از ظهر پنجشنبه در گردهمایی مجریان طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری زهکشی رودخانه های مرزی سراسر کشور اظهارداشت: ۵۳ هزارهکتار ازاراضی کشاورزی آذربایجان غربی، معادل ۱۲ درصد از کل اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است که این رقم از متوسط کشوری بالاتر است.

وی افزود: از مجموع ۵۳ هزار هکتار از اراضی تجهیز شده به سیستم های نوین آبیاری در حدود ۱۱ هزارهکتار آن در طی سالهای اخیر و از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه و اعتبارات ملی اجرا شده است.

کریم زاده با بیان اینکه از سال ۹۴ طرح مهار رودخانه های مرزی در استان های مرزی کشور آغاز شده و قرار است در قالب یک طرح چهارساله اتمام یابد، ادامه داد: از محل اعتبارات مهار رودخانه های مرزی استان تا پایان سال ۹۷ در حدود ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی استان به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: جهت استفاده از سرمایه گذاری های انجام شده در تجهیز اراضی، نظام های بهره برداری با حضور تشکل های کشاورزی جهت بهره برداری مدرن از این اراضی ایجاد شده است که در قالب کشت صنعت های کوچک مقیاس و شرکتهای سهامی زراعی به کشاورزان واگذار می شود.

کریم زاده خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی های انجام شده در سال ۹۷ درصورت تخصیص اعتبارات به موقع در حدود ۳۸ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی استان نیز به سیستم های نوین آبیاری تجهیز خواهند شد که با عملیاتی شدن این طرح تحول عظیمی در میزان بهره وری از آب و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی در استان رخ خواهد داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مدیریت تولید باید بر اساس اقلیم خشک و نیمه خشک در کشور برنامه ریزی شود و برای استفاده صحیح از منابع پایه آب و خاک نیازمند عزم همگانی هستیم.

کریم زاده تاکید کرد: در سال جاری برای اجرای آبیاری تحت فشار در سطح ۶۲۵۰ هکتار ازاراضی کشاورزی استان برنامه ریزی شده است که عملیات اجرائی در سالهای اخیر برای کمک به احیای دریاچه ارومیه شدت گرفته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26مرداد1396، کدخبر: 4061864: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین