پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
سومین سامانه مانیتورینگ سموم کشاورزی استان لرستان روز چهارشنبه در شهرستان سلسله افتتاح شد.

شعار سال: مجید جوادی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این سامانه با هدف ساماندهی توزیع سموم در شهرستان، بهینه کردن مصرف سم ، ارتقای امنیت غذایی و سلامت محیط زیست و نیز سلامت مصرف کنندگان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این سامانه، هیچ گونه توزیع سم بدون نسخه جهادکشاورزی صورت نخواهد گرفت، اظهار داشت: چنانچه کشاورزان درخصوص آفت زدایی از مزارع درخواست خرید سم داشته باشند، کارشناسان جهاد کشاورزی از مزارع بازدید کرده و با نیازسنجی توسط کارشناسان، سم مناسب مبارزه با آفت با نسخه به آنان تحویل داده خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه در گذشته سم فروش ها بدون نظر کارشناسان اقدام به فروش سم به کشاورزان می کردند تصریح کرد: از این پس فروش سم بدون مجوز و نسخه کارشناسان جهاد کشاورزی ممنوع است زیرا اقدامات خودسرانه باعث ایجاد خسارات به مزارع و باغات کشاورزی می شود.

جوادی خاطرنشان کرد: این سامانه برای اولین بار در سطح کشور اجرایی شده و استان لرستان در راه اندازی سامانه مذکور پیشرو بوده است.

وی در خصوص خرید و فروش سموم کشاورزی خاطرنشان ساخت: کشاورزان باید با مراجعه به کلینیک ها، روش های مختلف کنترل آفت را از کارشناسان بگیرند و از مراجعه مستقیم به سم فروشی ها خودداری کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 دی 1394، کد مطلب: 81910257 (5092503) : www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین