پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
مسکن مهر بروجرد با بیش از 17 هزار نفر جمعیت، محروم از همه امکانات بوده و در این مجتمع مسجد، نمازخانه، مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی وجود ندارد.

شعار سال: مسکن مهر پروژه ای بود که بسیاری از خانواده هایی که آرزوی خانه دار شدن را داشتند، به آرزویشان رساند و بعد از سالها مستاجری سرانجام در یکی از واحدهای مسکن مهر سکونت کردند.

خانه ای که تنها با هدف آرامش تهیه شده اما نبود امکانات و بی توجهی مسئولین به رفع مشکلات ساکنین این مجتمع ها سبب شده تا شهروندان ساکن در این منطقه از داشتن بسیاری ازامکانات مانند فضاهای آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و مسجد محروم شوند.

در حال حاضر بیش از 17 هزار نفر در مسکن مهر بروجرد ساکن شده اند که این شهروندان از امکانات اولیه محروم بوده و بعد از گذشت سال ها سکونت در این مجتمع ها اما هنوز اقدامی چشمگیر برای رفع مشکلات آن ها و تلاش برای ایجاد فضاهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی صورت نگرفته است.

این که همه پروژه ها در وقت و زمان مورد نظر در بروجرد به بهره برداری نرسند، چیز عجیبی نیست اما سال ها از وعده ها می گذرد و رفع مشکلات مسکن مهر بروجرد که فقط همت می طلبد دائما تمدید می شود.

سال ها از سکونت بسیاری از شهروندان در واحدهای مسکن مهر بروجرد می گذرد و هنوز فضاهای تفریحی، ورزشی، فرهنگی مذهبی برای آن ها احداث نشده و معلوم نیست چند سال دیگر باید بگذدر تا شاید اتفاقی در خصوص امکانات و احداث آنها در این منطقه رخ دهد.

این در حالیست که در مجتمع 17 هزار نفری مسکن مهر بروجرد جای یک مسجد واقعا خالیست، مسجدی که می تواند علاوه بر محلی برای برگزاری نماز جماعت، مکانی برای اجرای برنامه های فرهنگی هم باشد و جوانان زیادی جذب این برنامه شوند.

حجت الاسلام "ارکبان" رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد در این راستا گفت: چهار هزار متر زمین با کاربری فرهنگی مذهبی برای مسکن مهر بروجرد در نظر گرفته شده که این پروژه قرار است در چند فاز اجرا شود که در فاز اولیه 400 متر برای مسجد و کانون با اعتبار اولیه 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با تعیین هیات امنا به زودی کلنگ ساخت مسجد مسکن مهر بروجرد به زمین زده می شود و قرار است این پروژه با کمک خیرین ساخته شود که در صورت همت و تلاش و استفاده از خیرین، این پروژه ظرف مدت دو سال به بهره برداری می رسد.

"محمود ترابی" رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد افزود: پارک ورزش قرار است در مسکن مهر بروجرد احداث شود که این پارک در قطعه زمینی به مساحت 11 هزار متر اجرا می شود و از مدتی پیش عملیات اجرای آن آغاز شده است.

وی بیان کرد: این پروژه با همکاری شهرداری در حال انجام است که در این پروژه پیستی برای دوچرخه سواری و موتورسواری به طول 200 متر و فضایی برای تفریح خانواده ها به مساحت هشت هزار متر در نظر گرفته شده است که در این محدوده وسایل ورزشی نصب خواهد شد.

ترابی اظهار داشت: اگر عملیات اجرای این پروژه به خوبی پیش رود ظرف چند ماه آینده به اتمام می رسد و در ساخت این پارک ورزشی از کمک های مردمی و هیات های ورزشی استفاده می شود.

به هر روی کاملا مشخص است که بی مهری های زیادی به مسکن مهر بروجرد شده و این در حالیست که وجود مساجد، مکان های ورزشی و فرهنگی می تواند از آسیب های اجتماعی و دیگر مشکلات جلوگیری کند اما به نظر می رسد این اولویت اول در آخر قرار گرفته و معلوم نیست چند سال دیگر باید صبر کرد تا شاید امکاناتی در این مجتمع احداث شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی سفیر افلاک، تاریخ انتشار 6 شهریور 96، کد مطلب: ۱۱۰۵۰:www. safireaflak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین