پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت اولویت دادن به مناطق محروم در ساخت مسجد و حسینیه، از خودنمایی برخی افراد در ساخت این اماکن مقدس در مناطق پر از امکانات انتقاد کرد.

شعار سال: حجت الاسلام مهدی دانشمند، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه، شب گذشته در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، با اشاره به تشکیل جبهه متحد از سوی دشمنان علیه تشیع و انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان کاملا هدفمند و با برنامه پیش می‌روند، بعضی به دنبال ساخت مسجد و حسینیه در مناطقی هستند که مساجد و حسینیه بسیار وجود دارد و این نشان دهنده نداشتن دغدغه و هدفمندی در این امور است.

در ساخت مسجد و حسینیه به مناطق محروم توجه شود

وی با انتقاد از نبود بودجه برای تبلیغ شیعه در کشور و در عرصه جهانی، به رشد و گسترش تفکر وهابیت در کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه شاهد هستیم برخی هیأت‌های مذهبی دچار عدم وحدت و اتفاق در میان یکدیگر هستند و حتی خودشان با یکدیگر درگیر می‌شوند، در حالی که بسیاری از مناطق فاقد مسجد و حسینیه هستند برخی افراد برای ریا کاری و خودنمایی در مناطق پر از امکانات و مسجد و حسینیه مسجد و حسینیه سازی می‌کنند.

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به اهمیت دوری از ریاکاری و توجه به نیازهای کشور به ویژه مناطق محروم در احداث اماکن مذهبی نظیر حسینیه و مسجد، تصریح کرد: دشمنان با هشیاری تمام در حال سازماندهی مبلغان و متخصصان خود برای تبلیغ علیه تشیع و نشر ادیان دروغین و وهابیت هستند، باید در مقابل این جریان با هوشمندی تمام ایستادگی کرد، اگر کسی قصد کار خیر دارد قطعا به دنبال نام و نشان و خودنمایی نخواهد بود و با هدف نشر معارف اهل بیت(ع) وارد این عرصه خواهد شد.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان اینکه برخی برای فرار از مالیات خیر و مسجد ساز می‌شوند، اظهار کرد: کسی که خیر است و برای خدا کار می‌کند دنبال اسم و رسم و نام خود روی تابلو زدن نیست، برخی افراد یک عمل کوچک برای خدا انجام می‌دهند و در کنار آن صدها کیسه خواهند دوخت، اگر کاری برای خدا باشد انسان نه دنبال تشویق و تأیید غیرخدا خواهد بود و نه اینکه تلاش می‌کند با آن برای خودش مقام و موقعیت به دست آورد.

دشمن بمباران عقیدتی علیه شیعه راه انداخته است

وی خاطرنشان کرد: کاری که برای خدا نباشد در آخرت هیچ دستاوردی برای انسان نخواهد داشت، امروزه بار شیعه بر زمین مانده است، دشمنان تا بیخ گوش شیعه آمده‌اند و زمین و زمان را برای مبارزه با تشیع مورد بمباران عقیدتی قرار داده‌اند، جوانان در این عرصه از همه مظلوم هستند، چرا که کم کاری‌ها و ضعف‌های موجود در تبلیغ دین بسترساز انحراف جوانان خواهد شد.

حجت الاسلام دانشمند به اهمیت تلاش برای نشر و ترویج مکتب اهل بیت(ع) در جامعه توسط تمام اقشار و اصناف اشاره کرد و گفت: پدر و مادر اگر هشیار باشند فرزندان دارای شأن و شخصیت تربیت خواهند کرد تا فرزندشان به درد امام زمان(عج) بخورد، خلق خوش و اخلاق نیکو برای انسان بسیار سازنده است، خوش اخلاقی در خانواده سبب عاقبت به خیری فرزندان خواهد شد.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان اینکه هرکسی که معجزه ببیند ایمان نخواهد آورد بلکه باید ظرفیت‌های پذیرش حقانیت در انسان باشد، تصریح کرد: ابوجهل‌ها و فرعون‌ها بسیار هستند که معجزه دیدند و ایمان نیاوردند، انسان باید ظرفیت‌های درونی لازم برای پذیرش حق و حقانیت را داشته باشد، کسی که با حق جویی و حق طلبی این ظرفیت ‌ها را ایجاد کرده باشد نه تنها به حق و حقیقت خواهد رسید بلکه ناجی دیگران نیز خواهید شد.

جوانان وسیله هدایت دوستان خود باشند

وی به جوانان توصیه کرد که دوستان و نزدیکان خود را به آشتی با امام حسین(ع) دعوت کنند و عنوان کرد: فرقه‌های کاذب همه تلاش خود را به کار می‌بندند که اعضا بتوانند تبلیغ کننده و جذب کننده آنها باشند، جوانان ما نیز باید همین رویکرد را داشته باشند، خودشان ابتدا با امام حسین (ع) آشتی کنند و بعد از آن تمام تلاش خود را به کار ببرند برای جذب هم سن‌ها و دوستان خود به مکتب ائمه معصومین(ع) تلاش کنند و مانع انحراف آنان شوند.

حجت الاسلام دانشمند با تأکید بر لزوم تلاش برای نشر معارف تشیع در سطح جامعه با تمام توانی که افراد برخوردار هستند، اظهار کرد: دشمنان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا فساد و انحراف را در جامعه ترویج دهند و ابزار مدرن نظیر شبکه‌های اجتماعی از ابزار و وسایل مهم آنها در این زمینه است، لازم است مبلغان و جوانان هم به خوبی از این ابزار برای خنثی کردن توطئه دشمنان استفاده کنند و مکتب اهل بیت(ع) را ترویج دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار 16 شهریور 96، کدمطلب:۵۲۳۳۲۴، www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین