پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی استان یزد گفت: تا پایان سال جاری، نشانگر رنگی سلامت بر روی همه موادغذایی تولید شده در یزد درج می‌شود.

شعار سال: رضا مورکیان، عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: برچسب نشانگر رنگی یکی از مواردی است که در صورت درج بر روی بسته‌بندی موادغذایی می‌تواند اطلاعات کافی به مصرف‌کننده در مورد میزان قند، چربی، نمک و کالری با علائم رنگی را بدهد.

وی با بیان اینکه این نشانگرها با رنگ‌های قرمز، سبز و نارنجی شاخص‌گذاری شده‌اند، افزود: رنگ قرمز نشان‌دهنده میزان بالای موادی همچون قند، چربی،‌ کالری و ...، رنگ نارنجی نشانگر مصرف متوسط این مواد در ماده خوراکی و به نشانه هشدار به مصرف‌کننده و رنگ سبز نشان‌دهنده مصرف کم این مواد و نداشتن منع مصرف برای گروه‌های مختلف است.

مورکیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 34 درصد واحدهای تولیدی موادغذایی در یزد از این برچسب نشانگر استفاده می‌کنند و برای بقیه واحدها نیز برای استفاده از این برچسب تا پایان سال جاری مهلت داده شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید دید مردم نسبت به مواد خوراکی صنعتی تغییر کند، عنوان کرد: به عنوان نمونه، جوشاندن شیر ارزش غذایی شیر را به سرعت پایین می‌آورد و حتی اگر همه موازین بهداشتی نیز رعایت شود، از لحاظ موادغذایی از ارزش آن به شدت کاسته می‌شود.

مورکیان خاطر نشان کرد: در حالی که شیر در کارخانه‌های صنعتی تحت حرارت غیرمستقیم قرار می‌گیرد و سپس به سرعت سرد می‌شود که در این شرایط ضمن از بین رفتن میکروب‌های مختلف، خواص و مواد مغذی شیر نیز حفظ می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که مردم کمتر از این موارد مطلع هستند، اصرار به استفاده از مواد لبنی سنتی دارند که متاسفانه از استفاده آنها نیز منفعت غذایی چندانی نمی‌برند.

مورکیان با اشاره به اینکه باید تنوع موادغذایی وجود داشته باشدو مردم بر اساس دانش خود بتوانند انتخاب کنند، افزود: ما نمی‌توانیم برای برخی موادغذایی تبلیغات منفی کنیم اما برخی خوراکی‌ها نظیر شیرینی‌های سنتی برای بیماران دیابتی و قلبی و عروقی به شدت مشکل‌ساز است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس,تاریخ انتشار 22 دی 1394,کد مطلب: 13941022001546 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
نیکو روشی است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
خیلی طرح خوبیه در راستایه سلامت مردم امیدوارم پایدار هم بمونه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین