پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
بقعه متبرکه امامزاده سید احمد بن علی (ع)، بنایی قدیمی با دیوارهای ترک خورده در انتظاراجرای طرح های مرمت و بازسازی است.

شعار سال: امامزاده سید احمد بن علی (علیه السلام) معروف به نوروز احمد بن علی که با 10واسطه به امام سجاد( عله السلام) می رسد، سالیان سال است که حرمش مامن و ماواء شیفتگان و عاشقان پیامبر و ائمه معصومین (علیهم السلام) است.

بقاع نورانی امامزادگان، نقش مهمی در ترویج فرهنگ دین مبین اسلام داشته اند، به نحوی که آیت الله جوادی آملی فرموده اند ما دین خود را مدیون امامزادگان هستیم که با آمدن خود به نقاط دور دست، جان خود را جهت رساندن پیام دین مبین اسلام به جان و دل مردم نقاط مختلف ایثار کرده اند.

عاشقان این بقعه متبرکه شاهد کرامات بسیاری بوده اند و هرساله زائرانی از دور و نزدیک جهت تشرف به این بارگاه قرب الهی و گرفتن حاجات رنج سفر کشیده و با حضور در حرم مطهر، به این امامزاده متوسل می شوند.

حرم این امامزاده در منطقه ای بکر و زیبا در روستای خانگاه در 10 کیلومتری دهستان چم سنگر بخش سپیدشت خرم آباد واقع شده است.

بقعه ای خشت و گل که به دست مردم در سالیان قبل احداث شده است و هم اکنون بر روی دیوار این بقعه ترک های زیادی ایجاد شده است.

عمق برخی از ترک ها به گونه ای است که در گاه زیارت بیم آن می رود که سقف فرو ریزد.

مردم این منطقه و زائران این حریم الهی سالهاست منتظر بازسازی و توسعه این حرم هستند.

بقعه ای نورانی که به دلیل واقع شدن در منطقه ای محروم مغفول مانده است و هر لحظه بیم آن می رود که بنای کهنه بقعه فرو ریزد و با آن دل مردم رنجور و چشمانی متوسل به این بارگاه از انتظار به دستان مسئولان نامید شود.

حجت الاسلام محمد خادمی، که از کودکی در این روستا بزرگ شده و پدران وی خادم این حریم الهی بوده اند، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این بقعه متبرکه در طول سال میزبان خیل انبوهی از زئران خاندان عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی این بقعه متبرکه، گفت: از دوران کودکی از بزرگان شنیده ام که در آرزوی بازسازی این بقعه متبرکه بوده اند.

حجت الاسلام خادمی، افزود: هم اکنون که در دهه سوم عمر خود زندگی می کنم، همچنان این آرزو و خواست مردمی محقق نشده است و هر سال برترک های بقعه متبرکه با بارش باران و برف افزوده می شود.

وی با اشاره به پی گیری های مستمر برایجلب حمایت مسئولان برایرفع مشکلات این بقعه نورانی، گفت: به حمد الله در هفته آینده بخشی از آرزوی دیرین زائران و دوستداران این بقعه متبرکه برآورده شده و طرح مرمت و توسعه این بقعه نورانی کلنگ زنی خواهد شد.

حرم امامزاده سید احمد بن علی (علیه السلام) نور افشانی می شود

حجت الاسلام خادمی، ادامه داد: با پی گیری های به عمل آمد که با مشارکت مردم روستا انجام شد طرح برق رسانی به این بقعه متبرکه اجرایی شده و مسیر دسترسی به این بقعه متبرکه و حرم مطهر از نعمت برق برخوردار شده و این بقعه متبرکه دردل سیاهی شب همچون خورشید تابان، درخشان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به حمد الله با همت مسئولان و تلاش شبانه روزی به عمل مسیر دسترسی به این بقعه نورانی در حال مرمت، توسعه است.

حجت الاسلام خادمی، خاطرنشان کرد: با بازسازی حرم مطهر امامزاده سید احمد بن علی (علیه السلام) و تسهیل مسیر دسترسی به این بقعه متبرکه شاهید تشرف بیش از پیش زائران به این آستان مقدس خواهیم بود.

وی ادامه داد: این آستان مقدس در طول سال شاهد حضور زائرانی است که مسیری از راه را با پای پیاده پیموده و از این درگاه الهی حاجت گرفته اند.

حجت الاسلام خادمی، در ادامه با تجلیل از پی گیری های مردم برای جلب حمایت مسئولان در جهت رفع مشکلات این بقعه متبرکه، گفت: اقدامات نهاد های چون اداره برق، راه و شهر سازی، بسیج سازندگی و اوقاف و امور خیریه استان لرستان که نهایت تلاش خود را در جهت خدمت رسانی به این بارگاه شریف و توسعه آن داشته اند قابل ستایش و قدر دانی است.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی با حمایت های مخلصانه خود در بخش حمل و نقل و تامین مصالح و همچنین برگزاری اردوهای جهادی کمک شایانی در این حوزه داشته است.

حجت الاسلام خادمی، در ادامه با گلایه از سازمان میراث فرهنگی استان، گفت: گرچه سازه قدیمی این آستان ثبت ملی است اما به رغم پی گیری های متعدد هیچ اقدامی در جهت مرمت این حرم مطهر انجام داد.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان، سالیانی است که با وعده های شیرین اما سرخرمن خود مردم منطقه خانگاه را به ستوه آورده است.

حجت الاسلام خادمی، افزود: امیدواریم این ارگان همچون دیگر نهادها پای کار آمده و با عمل به وعده های خود و تخصیص بودجه گامی در جهت جلوگیری از تخریب سازه، مرمت و حفظ بخش قدیمی و همچنین شادی دل زائران این بارگاه و مردم منطقه بردارد.

وی اذعان داشت:بنای این سازی قدیمی است و میراث فرهنگی اعلام کرده است که مرمت و بازسازی آن با این ارگان است، اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

حجت الاسلام خادمی، عنوان کرد: مرمت و بازسازی این بنای قدیمی نیاز به تخصص دارد که انتظار می رود سازمان میراث فرهنگی هرچه زودتر برای مرمت آن با برنامه ریزی جدی اقدام کند.

با شروع ساخت و ساز طرح توسعه این بارگاه نورانی و آغاز مرمت بقعه متبرکه گرچه انتظاری دیگر در دل مردم منطقه و زائران به پا می شود که این طرح کی تمام می شود و زائران می توانند در سایه سقفی امن و محکم با خدای خود راز و نیاز کرده و نماز حاجت بخوانند، اما این انتظار به مراتب شیرین تر از حسرتی که سال های بر دل چند نسل نشست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان ، تاریخ انتشار 11 مرداد96، کدمطلب:۶۴۶۲۵۸،www.shabestan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین