پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تولیدکنندگان استان باید نگاه بلندتر و وسیع‌تری در بحث کیفیت داشته باشند و باید بدانیم محصول بی‌کیفیت دو یا سه بار صادر شود بازارها را از دست خواهیم داد.

شعارسال: محمد فرهادی صبح امروز در همایش نکوداشت فرهنگ استاندارد در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر بخواهیم تعریف درستی از استاندارد ارائه کنیم هر کاری که در قالب و چهارچوب نظم و قانون انجام شود شاخص‌های استاندارد را دارد.

وی افزود: راهی که با استاندارد در جامعه پیش می‌گیریم راهی هدفمند است چون زمینه زندگی بهتر انسان‌ها در سطح کشور و دنیا را فراهم می‌کند و باید قدردان این موقعیت باشیم و به بهترین وجه ارائه خدمات کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: علامت استاندارد زمانی که بر روی یک کالا مشاهد می‌شود نخستین چیزی است که احساس امنیت، آرامش و آسودگی خیال را از خرید آن کالا به انسان می‌دهد.

فرهادی بیان کرد: اجرای استانداردها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است چون محصولی می‌تواند استاندارد باشد و این ادعا را داشته باشد که در گام نخست از مواد اولیه مناسب و استاندارد استفاده کند و گام بعد از آن پرسه و فرایند تولید است که اگر در قالب چارچوب باشد سبب کیفیت بالا می‌شود و زمانی که محصول و کالای با کیفیت ارائه شد به طبع آن کاهش هزینه‌ها، کاهش سوخت، کاهش آلایندگی و افزایش بهره‌وری را خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با توجه به شعار روز جهانی استاندارد اظهار داشت: شعار جهانی استاندارد با عنوان "استاندارد شهرها را هوشمند می‌کند" امسال توسط سازمان جهانی استاندارد نامگذاری شده که در این راستا می‌توان با رجوع به قرآن مشاهد کنیم که شاخصی را برای شهر بیان نموده‌اند که این شاخص نه زیبایی، بزرگی و جمعیت را مدنظر دارد بلکه شهر امن را شاخص شهر بیان می‌کنند.

فرهادی بیان کرد: شهر امن باید در همه شاخص‌ها امن باشد و این امنیت در تمام اجزای شهر به لحاظ ساختار شهرسازی، مباحث معماری، سازه و ایمنی، فضای سبز، حمل نقل و ترافیک و در تمامی اجزای شهرسازی اگر مبحث امنیت را ایجاد کنیم به شهر ایده آل رسیده‌ایم.

وی افزود: زمانی به شهر ایده‌آل خواهیم رسیده که قبل از آن به درستی بتوانیم ضوابط و مقررات فنی یا همان استانداردهای فنی را در مباحث شهری به درستی شناسایی و تدوین کنیم و در راه اجرای شدن آنها گام برداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در ادامه این مسیر با توجه به افزایش و گسترش و ظهور و بروز تکنولوژی در زندگی جوامع بشری مباحث جدیدتری مطرح شده که شاید جای عطف آن ورود تلفن‌های هوشمند در زندگی روزمره انسان است.

فرهادی بیان کرد: در ادامه مسیر گسترش این تکنولوژی نیز ایجاد شهرهای هوشمند مطرح شده که باید یک سری ملاک‌ها و معیارها را داشته باشد.

وی افزود: شهر هوشمند ملاک و معیار آن اقتصاد هوشمند است چون امروزه تولیدکننده به راحتی از بستر فضای مجازی ارائه خدمات کرده و نسبت به فروش محصولات خود اقدام می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: از دیگر شاخص‌های شهر هوشمند بحث حمل و نقل هوشمند است که در این راستا اقدامات خوبی در دنیا انجام شده و برنامه‌ریزی‌ها در شهرهای بزرگ به سمتی می‌رود که زحمت رانندگی را نیز انسان نکشد و با دادن مسیر خودرو به مقصد برسد.

فرهادی بیان کرد: از دیگر ملزومات شهر هوشمند مردم هوشمند هستند که خوشبختانه این را در کشور خومان به فراوانی داریم و به هوش سرشار این مردم افتخار می‌کنیم.

وی افزود: در نهایت نیز حکمرانی هوشمند است که همان دولت الکترونیک است که بسترهای خوبی در کشور محیا و گسترش پیدا کرده و امیدواریم همه ما از این بستر ایجاد شده نهایت بهره را برای رسیدن به شهر هوشمند و در عنایت ارائه خدمات مطلوب‌تر و بهتر به مردم ببریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: هوشمندسازی به این راحتی‌ها نیست و نیازمند ایجاد یک سری استاندارد‌سازی‌ها و مقرراتی است که بسیار باید با دقت تدوین و چندبخشی باشد و تنها یک موضوع و سوژه خاص را نبیند.

فرهادی بیان کرد: امروزه استاندارد به میزانی در سطح دنیا و زندگی روزه مره مردم گسترش پیدا کرده در شاخه‌های مختلف نفوذ پیدا کرده است که به جرأت می‌توان ادعا کرد که هیچ فرایند جهانی در خارج از حیطه استانداردهای مختلف وجود ندارد و معنا پیدا نمی‌کند.

وی افزود: امروز با توجه به مرز ماهیرود و بحث صادرات کالا از خراسان جنوبی به افغانستان تولیدکنندگان باید نگاه بلندتر و وسیع‌تری در بحث کیفیت داشته باشند و باید بدانیم محصول بی‌کیفیت دو یا سه بار صادر شود بازارها را از دست خواهیم داد و باید دقت مضاعفی به ویژه در بحث کنترل کیفیت محصول ارائه شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20مهر1396، کدخبر: 1543798: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین