پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

معاینه فنی اتوبوس های سطح شهر؛ در دست بررسی

صبح که از درب منزل خارج می شوید با انواع وسایل حمل و نقلی روبه رو خواهید شد؛ سیستم حمل و نقل عمومی در برخی خیابان ها اتوبوس های فرسوده ای است که مسافران محلی را جابه جا می کند. این اتوبوس ها به بمب های متحرکی معروف شده اند که جان شهروندان را در دست خود گرفته اند.

شعارسال: صبح که از درب منزل خارج می شوید با انواع وسایل حمل و نقلی روبه رو خواهید شد؛ سیستم حمل و نقل عمومی در برخی خیابان ها اتوبوس های فرسوده ای است که مسافران محلی را جابه جا می کند. این اتوبوس ها به بمب های متحرکی معروف شده اند که جان شهروندان را در دست خود گرفته اند.

پنجمین جلسه شورای شهر تهران بود که محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ری و تجریش به بمب های متحرک سطح شهر اشاره کرد و تذکر هایی داد. او معتقد بود که در حال حاضر 2600 اتوبوس گازسوز فرسوده در شهر تهران تردد می‌کنند که بمب‌های متحرکی هستند و ممکن است هر لحظه حادثه‌ای رخ دهد. بعضی از این اتوبوس‌ها با وجود معاینه فنی اشکالات زیادی را دارند و در شهر تردد می‌کنند و هر لحظه ممکن است باعث بروز حادثه‌ای در شهر شوند.

عنوان شده است که ۳۶۶۸ اتوبوس گازسوز در تهران وجود دارد که می‌توان گفت؛ متاسفانه همه فرسوده هستند و تعویض آن‌ها ضروری است. هر کدام از اتوبوس‌های گازسوز هفت مخزن دارند و عمر مفید مخازن ۱۵ سال است. به علاوه مخازن در هنگام بهره‌برداری حدود ۴ سال از عمرشان گذشته بود و چون سال ۸۲ این اتوبوس‌ها شروع به فعالیت کرده‌اند، اساساً عمر این مخازن به پایان رسیده و باید تعویض شوند. بر این اساس نداشتن اعتبار مالی شاید از مهم ترین دلایل تردد هر روزه اتوبوس هاس از دور خارج شده باشد. در این خصوص خبرنگار تیتر شهر روند رسیدگی این وسایل حمل و نقلی را از عضو شورای شهر تهران جویا شد.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به روند رسیدگی ساماندهی اتوبوس های فرسوده گفت: موضوع اتوبوس های فرسوده را تذکر داده ایم و بناست تامین اعتبار مالی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بنا است در ابتدا اتوبوس های گاز سوزی که فرسوده هستند مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: مباحث فنی در ارتباط با این اتوبوس ها مطرح است و نیاز است این اتوبوس ها تا سه سال از خطر عنوان شده دور باشند.

عضو شورای شهر تهران گفت: اما آن هایی که اشکالات اساسی دارند، باید از دور خارج شوند و آن هایی که قابل تعمیر هستند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

علیخانی خاطر نشان کرد: از مسئولین شهرداری خواسته ایم که اعتبارات را سریع تامین کنند تا این کار سریع تر انجام شود.

وی با اشاره به روند این کار تصریح کرد: برای معاینه فنی 5 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که از مسئولین در خواست کرده ایم این امر هر چه سریع تر صورت بگیرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: عمر مخازن گازی برخی اتوبوس ها گذشته است و ممکن است برخی از این اتوبوس ها در معاینه فنی مردود شوند.

علیخانی در خصوص تعداد اتوبوس های از دور خارج شده عنوان کرد: نمی توان تعداد مشخصی از اتوبوس های مردودی را آمار داد و ابتدا نیاز است معاینات فنی انجام شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی تیتر شهر ، تاریخ انتشار: 22 مهر 1396 ، کدخبر: 53540 ، www.titreshahr.com

خبرهای مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین