پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
در پی سخنرانی سخیف ترامپ، هنرمندان ایران واکنش هایی را ارائه دادند که در ادامه می خوانید.

شعار سال: شب گذشته رئیس جمهور آمریکا تعهد کشور خود به توافق هسته ای موسوم به برجام را رسماً زیر سوال برد و علی رغم اینکه عدم پایبندی آمریکا را موکول به نظر کنگره و شرکای خود کرد، اما دیگر نمی توان پذیرفت که این کشور توافق هسته ای را اجرا می کند.

این تغییر رویه که بعد از انتخابات آمریکا و جابجایی قدرت حاصل شد، فقط منتهی به موضوع هسته ای نمی شود و پای صنایع دفاعی، سپاه و حمایت از محور مقاومت در منطقه را نیز به میان کشیده است، موضوعی که برای ایران خط قرمز محسوب شده و به هیچ وجه تمایلی به مذاکره در آن ندارد.

هنرمندان البرزی در واکنش به سخنان سخیف ترامپ رئیس جمهور آمریکا نظراتی دادند که در ذیل می خوانید:

جواد حسینی-هنرمند نقاشی: پسوند خلیج فارس پسوند قانونی و تاریخی است و ترامپ با اظهارات کودکانه خود نمی‌تواند تاثیری بر مردم ایران بگذارد چرا که مردم ما برای حفظ هر وجب از خاک این مرز و بوم بالاترین فداکاری‌ها را انجام می‌دهند.

ژاله معینی-داستان نویس: ما اهل قلم هستیم لازم باشد سپاهی می شویم و کوچکترین دست درازی را با قلم کردن دست متجاوزین جواب می دهیم لذا ترامپ بداند هرگونه توهین وتعرض به سپاه که چون خون در رگهای هر ایرانی ست تعرض به تمام اقشار ملت ایران است و توهین به نظام است. توهین به قدرتمند ترین نیروی نظامی ضد تروریستی است وتوهین بی جواب نمی ماند وبا قاطعیت خنثی وسرکوب می شود . این کشور صاحبی چون پرچمدار امام زمان (عج) امام خامنه ای مدضه العالی را دارد .

هادی واعظ زاده-هنرمند تئاتر: ایران به هیچ وجه مجددا بر سر میز مذاکره درباره برجام نخواهد نشست چرا که این توافق نامه جمعی است و اروپا، چین و روسیه باید به تعهدات خود عمل کنند، صرفا یک طرف قرار داد نمی تواند برای دیگر اعضای قرارداد برجام تعین تکلیف کند و اظهارات ترامپ درباره مذاکره مجدد تنها قانون جنگل را در اذهان عمومی پدیدار خواهد ساخت و هیچگاه هیچ کشوری که تجربه روابط دیپلماسی را داشته باشد از این الفاظ جعلی استفاده نمی کند و این صحبت ترامپ تنها برای خشنودی عربستان سعودی است، خلیج فارس نام شناخته شده‌ای است و لفاظی‌های یک احمق دیوانه مسئله‌ای را تغییر نخواهد داد.

زهرا بهنام-معمار: همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند امریکایی ها هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و بارها خلف وعده خود را نشان داده اند و سخنرانی ترامپ نشان داد که وی هیچ گونه آشنایی با اصول اولیه دیپلماتیک ندارد که بفهمد این آژانس انرژی اتمی است که باید پایبندی ایران به برجام را تایید کند نه اینکه رئیس جمهور یک کشور بنا بر اطلاعات غلط و پیش پا افتاده خود بخواهد در مورد برجام و توافقات بین المللی تصمیم گیری کند.

رضا عرب- مسئول کانون بسیج هنرمندان ناحیه جوادالائمه (ع): سپاه پاسداران از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است واستکبار جهانی قدرت نفوذ این نهاد قدرتمند را درمنطقه بهتر از هرکسی درک کرده، لذادر همین راستا، رئیس جمهور جاهل آمریکا به دنبال زمینه سازی برای افزایش تحریم مجدد ایران است و از طرف دیگر به جهت ایجاد فضای روانی در سطح منطقه و خوشنودی متحدانش اسرائیل و عربستان دست به اینگونه اظهار نظرهای کاذب و پوشالین می زند،خلیج فارس، فارس هست و فارس خواهد ماند.

مجید عسگری-شاعر: ترامپ هر تصمیمی بگیرد مهم نیست چرا که اولین بازنده خود آن ها خواهند بودو ترامپ بدعهدی آمریکا را که ما فریاد می زدیم تا دنیا بفهمد را ثابت می کند لذا هیاهوی ترامپ بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و می خواهد ایران را دشمن اول آمریکا معرفی کند تا از این طریق کشور های دیگر را دوشیده و رضایت لابی صهیونیستی را به دست آورد.

مهدی فتحی-هنرمند تئاتر: موضوع یک قصه ی تکراریست چهل سال است که می خواهیم روی پای خودمان بایستیم اما آن ها می گویند؛ نمی شود. حالا به همه ی دنیا ثابت کردیم که ما می خواهیم درکمال آرامش به زندگی خودمان برسیم و کاری به کار کسی نداریم اما بعضی از افراد همیشه به ابعاد و نکات منفی توجه دارند و برای دیدن توانایی های دیگران کور و کر هستند.ما اتمام حجت کردیم و درواقع به تکلیف دینی وحقی که خداوند دراختیار هربنده ای قرار داده اند عمل کردیم که درقرآن خداوندبه صراحت به پیامبر دستورداده اند که شما بارها با آن ها معاهدات را انجام بده, و حجت خود را تمام کن. آن ها ما را به چیزهایی متهم می کنند که خودشان بانی و سازنده آن ها هستند و به قول معروف,کافرهمه رابه کیش خودپندارد. ترامپ بداند برای کسی که می فهمد,هیچ توضیحی لازم نیست.وبرای کسی که مثل شما نمی فهمد,هرتوضیحی اضافه است.فقط آنان که می فهمند عذاب می کشند و آنانکه مثل شما نمی فهمند عذاب می دهند.مهم نیست که چه سمت ومقامی داری,مهم این است که چه درکی دارید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نگارانه، تاریخ انتشار 22 مهر 96، کد مطلب: 33115 ، www. negaraneh.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین