پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۶۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹
“استاندارلرستان “گفت:در حال حاضر مشکل کشور و استان نداشتن نیروی تحصیل کرده نیست بلکه نیروی فنی و مهارتی است.

شعارسال: سید موسی خادمی شنبه شب در جلسه شورای آموزش وپرورش استان لرستان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی در توسعه نقش مهمی دارد،افزود: متاسفانه ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان متناسب با پتانسیل‌های آموزشی و دانشگاهی تنظیم نشده است.

خادمی ضعف آموزشی در استان را به عنوان نمادی از مشکلات در آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان ساخت: نظام آموزشی استان لرستان در مقایسه با دیگر استان‌های هم سطح علاوه بر مشکلات ملی موجود، دارای مشکلات ساختاری استانی است و بخش دیگر به عوامل داخلی آموزش و پرورش مربوط می‌شود.

وی اقتصاد ضعیف، ضعف درآمد مردم و توسعه نیافتگی را ازجمله مشکلات ساختاری استانی در بحث آموزش و پرورش عنوان کرد وافزود: کمبود ظرفیت‌های دانشگاهی استان نسبت به دیگر استان‌ها، درصد بالای شرکت کننده‌های خانم‌ نسبت به میانگین کشور در کنکور، گرایش به رشته‌های تجربی و از دیگر مشکلات ساختاری استان محسوب می‌شود.

خادمی گرایش به رشته‌های تجربی، خدماتی و بانکی را به دلیل فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی ضعیف در استان برشمرد و ابراز داشت : در بحث آموزش و پرورش مناطقی که درصد بالای ترکیب جمعیت عشایری و روستایی نسبت به جمعیت شهری دارند ضعیف‌تر و محدودتر عمل می‌کنند.

وی بخش دیگر مشکلات آموزش و پرورش را داخلی برشمرد و گفت: عوامل داخلی آموزش و پرورش استان مانند سطح کیفی آموزش، میزان آگاهی معلم، سیستم آموزشی و نظام اجرایی، باعث شده که نسبت به دیگر استان‌های هم سطح ضعیف‌تر عمل کند.

خادمی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات باید برنامه ریزی شود، بیان کرد: می‌توان طی یک برنامه بلند مدت در راستای ارتقاء نمرات و رتبه کنکور دانش‌آموزان تلاش کرد و این امر در جهت همکاری و نگاه سیستمی تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه امکان پذیر است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پرسنا، تاریخ انتشار: 21آبان1396 ، کدخبر: - : www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین