پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۵۰۰ تن میگوی پرورشی چابهار به بازارهای هدف چین، روسیه، امارات، لبنان و آلمان صادر شده است.

شعارسال: مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۵۰۰ تن میگوی پرورشی چابهار به بازارهای هدف چین، روسیه، امارات، لبنان و آلمان صادر شده است.

هدایت الله میرمرادزهی با اشاره به تولید یک هزار تن میگوی پرورشی در سال جاری در چابهار، اظهار داشت: امسال 7 پرورش دهنده در شهرستان چابهار 30 مزرعه را در مجتمع پرورش میگوی "گواتر" در شرق چابهار در مجموع به مساحت 700 هکتار زیر کشت بردند.

وی افزود: بنا بر برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده قرار بوده در سال جاری بیش از 1000 هکتار به زیر کشت برود که به دلایلی چون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بهره‌برداران و فرسودگی شبکه برق، مقدار کمتری میگو در سایت گواتر کشت شد.

به گفته مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از آنجایی که میگوی تولید شده از نوع "وانامی شیشه‌ای" بوده و بسیار بازار پسند است، امسال حداقل 500 تن از میگوی تولید شده در چابهار به بازارهای هدف کشورهای چین، روسیه، امارات، لبنان و آلمان صادر شده است.

میرمرادزهی با بیان اینکه در سواحل چابهار و کنارک 20 سایت پرورش میگو با 42 هزار هکتار مساحت شناسایی شده، تصریح کرد: سواحل سیستان و بلوچستان با قابلیت برداشت 3 مرحله میگو در سال و به دلیل نزدیکی به خط استوا و درجه حرارت مطلوب، بهشت آبزی‌پروری ایران هستند چرا که هم‌اکنون 20 سایت پرورش میگو با 42 هزار هکتار مساحت شناسایی شده که در حال حاضر به دلیل نبود زیرساخت‌ در سایت‌های شناسایی شده تنها بخشی از سایت پرورش گواتر و آن‌ هم تنها در یک مرحله از سال زیر کشت می‌رود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27 آذر 1396، کدخبر: 1604077، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین