پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
«مردم» عائله مسؤولان نظام هستند و نمی توانند بپذیرند یک نماینده ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان هزینه مکالمه کاری دریافت کند در حالی که برخی از رأی دهندگان به آن ها برای شارژ سیم کارت اعتباری شان هم در مضیقه باشند.

شعار سال:  حجت الاسلام محمدهادی سمتی، نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه قم در یادداشتی به سخنان اخیر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقاد کرده و آن را خلاف مشی اصیل انقلاب اسلامی و سبب دلسردی مردم برشمرد.

برداشت اول

امام راحل رضوان الله تعالی علیه خطاب به نمایندگان دوره سوم مجلس شورای اسلامی گفته اند: «اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاح های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان به در نکند، خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلّق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید. مردان بزرگ که خدمت های بزرگ برای ملت های خود کرده اند، اکثراً ساده زیست و بی علاقه به زخارف دنیا بوده اند». (صحیفه ی امام، جلد18، ص471)

برداشت دوم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفته است: «افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان دروغ است.»

غلامرضا تاجگردون این مطلب را هم افزوده است که «نماینده مجلس مطابق قانون خدمات مدیریت کشوری در تراز مدیران عالی کشور است و اگر هیچ کاری هم نکند حقوقش بیش از ۱۰ میلیون تومان است.»

و اما جزئیات دریافتی نمایندگان طبق گفته تاجگردون را با هم مرور می کنیم:

1- هر نماینده مجلس دو کارت دارد که یک کارت مربوط به خودش است و کارت دیگر شامل هزینه هایی مانند دفاتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که مثلاً برای یک دفتر شهرستان حدود شش میلیون تومان هزینه در نظر گرفته می شود.

2- همچنین حدود 600 هزار تومان هزینه تلفن همراه نماینده پرداخت می شود در صورتی که نمایندگان شاید بیش از این مبلغ مکالمه کاری دارند.

3- دو میلیون و 900 هزار تومان برای حقوق نیروهای همراه نمایندگان پرداخت می شود.

4- هزینه سه بلیط هواپیما به صورت ماهیانه برای سفرهای کاری.

5- حدود 250 میلیون تومان وام برای رهن مسکن ویژه نمایندگان شهرستانی که البته در آخر دوره برمی گردانند.

وی این را هم گفته است که حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حدود شش سال گذشته از پنج میلیون و 700 هزار تومان بیشتر نشده و نماینده اضافه کار و مأموریت ندارد.

برداشت سوم

البته این نماینده محترم پرداخت وام بدون سود ویژه خرید خودرو که اغلب صرف خرید ماشین های مدل بالا می شود را از قلم انداخته است.

با این تفاصیل جایی هم برای افزایش حقوق نمایندگان باقی می ماند؟ مردمی که با هزار غصه و با تحمل فقر، روز را به شب می رسانند چه حالی خواهند داشت وقتی این فهرست بلند بالا را مشاهده کنند؟

فردی که با رأی ملت بر صندلی سبز می نشیند، قرار است گره گشای مشکل موکلانش باشد نه این که در رفاه باشد و برای خودش هزار جور بند و تبصره تصویب کند.

مردم عائله مسؤلان نظام اسلامی هستند و نمی توانند بپذیرند یک نماینده ماهیانه ۶۰۰ هزار تومان هزینه مکالمه کاری دریافت کند در حالی که برخی از رأی دهندگان به آن ها برای شارژ سیم کارت اعتباری‌شان هم در مضیقه باشند تا چه رسد به تهیه چند میلیون ناقابل برای رهن مسکن و تأمین هزینه های سرسام آور زندگی.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نورفشان، تاریخ انتشار -، کد مطلب: -، www.noorfeshan.kowsarblog.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین