پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۰۱۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نامه‌ای خطاب به نماینده مردم رشت در مجلس اعلام کرد: اگر از کار در راه اسلام خسته شده‌اید، از جایگاه نمایندگی کناره‌گیری کرده و به همان شغل پردرآمد دانشگاهی خود بازگردید.

شعار سال: بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نامه‌ای سرگشاده خطاب به نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که پیش از این اعلام کرده بود "در دانشگاه می خوابیدم ولی نزدیک هشت میلیون تومان حقوق می گرفتم! " اعلام کرد: اگر از کار در راه اسلام خسته شده اید، از جایگاه نمایندگی کناره گیری کرده و به همان شغل پردرآمد دانشگاهی خود بازگردید و بابت انجام وظایف قانونیتان بر اسلام، نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران منت نگذارید.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای جعفرزاده ایمن آبادی؛

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

اخیرا صوت مصاحبه ای از جنابعالی منتشر شد که در آن نسبت به حقوق و مزایای دریافتی خود از مجلس شورای اسلامی معترض بودید.

مقدمتا عرض کنیم که علاقه مندیم شما همین جملات را در میان اجتماعی از کارگران، کشاورزان، فرهنگیان، بازنشستگان و اقشار مختلف مردم حوزه انتخابیه خود نیز بیان کنید تا ببینیم مردم به کسی که می گوید حقوق ماهیانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان "مسخره"، "فاجعه" و "وحشتناک کم" است چه پاسخی می دهند.

جنابعالی انتقادات عجیبی را نسبت به مزایای دریافتی نمایندگان مجلس بیان کردید. خوب است مردم شریف ما بدانند که طبق ماده ۷۶ آیین نامه داخلی مجلس، این نهاد مجاز است برای نمایندگان، در حوزه انتخابیه و پایتخت، دفاتر کار با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم را تامین کند، که اعتبارات آن نیز در بودجه سالیانه مجلس پیش بینی می شود.

همچنین مطابق تبصره الحاقی به ماده ۷۶ آیین نامه داخلی (مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ ۹۲/۳/۸) هر نماینده می تواند حداکثر پنج کارمند برای اداره دفتر ارتباط مردمی خود در اختیار بگیرد.

البته این حقوق و مزایا برای شمایی که می گویید «قبلا در منزل می خوابیدم و ماهیانه هشت میلیون تومان از دانشگاه دریافت می کردم» لابد ناچیز است.

جناب آقای جعفرزاده؛

باعث بهت و حیرت مردم است که از زبان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی می شنوند حقوق پایین مجلس باعث می شود متمکنین دیگر نماینده مجلس نشوند! و این حقوق کم می تواند باعث شود نمایندگان رشوه بگیرند و دزدی کنند! یعنی قرار است در جمهوری اسلامی، نمایندگان را با افزایش حقوق از رشوه خواری بازداریم؟

چرا شما قانونگذاران، سازوکارهای نظارتی بر مبادلات مالی، هزینه های انتخاباتی و سایر امور نمایندگان مجلس را به گونه ای شفاف و محکم وضع نمی کنید که دیگر نماینده ای جرات تخلف مالی پیدا نکند؟

از نقل این قول شرمساریم، شما در مصاحبه خود گفتید: «تا کی بگوییم نمایندگان در راه اسلام کار کنند؟»

ان شاءالله که همین مقدار تلاش خالصانه شما با حقوق و مزایای ناچیز و تحمل شرایط رنج آور اقتصادی، مقبول درگاه حق قرار گرفته باشد! اگر از کار در راه اسلام خسته شده اید، از جایگاه نمایندگی کناره گیری کرده و به همان شغل پردرآمد دانشگاهی خود بازگردید و بابت انجام وظایف قانونیتان بر اسلام، نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران منت نگذارید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 4 دی 96، کد مطلب: 655263: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین