پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
معاون استاندار یزد بر ضرورت عزم و تعامل همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب به مردم استان در راستای برطرف شدن نگرانی جامعه تاکید کرد.

شعارسال: معاون استاندار یزد بر ضرورت عزم و تعامل همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب به مردم استان در راستای برطرف شدن نگرانی جامعه تاکید کرد.

نشست بررسی تهدیدات زیستی استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.

محمدعلی طالبی در این نشست با تشکر از اداره کل دامپزشکی استان، فرماندار شهرستان یزد، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط، تعامل اتحادیه مرغ داران استان با دستگاه‌ها را تبلور همکاری بخشی خصوصی و مردم با دولت در ریشه کنی و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دانست.

وی اظهار داشت: ما به طور مستمر با این گونه مسائل روبرو هستیم و سال گذشته هم چندین بار با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مواجه بودیم که خسارت هایی به بیت‌ المال وارد شد و اگر عزم همگانی برای پیشگیری و ریشه کنی این بیماری نباشد، ممکن است اقتصاد استان و منطقه تحت تاثیر قرار گیرد.

طالبی افزود: نمونه این حوادث فرصتی است تا ما با یک نگاه بلند مدت بتوانیم مدیریت بهتری نسبت به جلوگیری و مهار تهدیدات زیستی استان داشته باشیم و در بحث پیشگیری بهتر از گذشته عمل کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر ضرورت عزم و تعامل همه دستگاه‌های استان برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد و گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و فضای بهتری را برای زندگی مردم فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجوز‌ها برای پرورش دام و طیور باید به مراکزی داده شود که از محل زندگی مردم و مراکز شهرستان‌ها دور باشد زیرا این مکان‌ها می‌تواند مستعد کانونهایی برای شیوع و انتشار بیماری‌ها باشد.

طالبی در پایان سخنان خود با تقدیر از دستگاه‌های استان که با جدّیت پیگیر اقدامات پیشگیرانه و ریشه کنی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند، از رسانه‌های استان و صداوسیمای مرکز یزد خواست با اطلاع رسانی مناسب و به موقع مردم را نسبت به اهمیت این بیماری و تهدیدات و خطرات زیستی احتمالی آن آگاه کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد هم در این نشست با تاکید براینکه اصول حاکم بر اقدامات زیستی باید مردم محور باشد، اظهار داشت: تمام فعالیت‌هایی که در قرارگاه زیستی استان انجام شده و می‌شود برای حفظ و صیانت از جان انسان‌ها به عنوان سرمایه‌های اصلی کشور است.

«محمدصادق طهماسبی» ادامه داد: باید در کنار موارد ریشه کنی و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مسائل آرامش بخشی به جامعه و امنیت خاطر مردم در مقابله با تهدیدات زیستی احتمالی نیز لحاظ شود.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با تاکید بر تدوین نقشه خطرپذیری شهرستان یزد در حوزه تهدیدات زیستی خاطرنشان کرد: اهمیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در انتقال بیماری از طیور به انسان است و ایمنی جامعه در برابر ویروس این بیماری باید مناسب باشد.

«مصطفی سالاری» فرماندار و رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان یزد هم در نشست بررسی تهدیدات زیستی استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای پیشگیری و ریشه کنی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان بر اجرای وظایف دستگاه‌ها در چارچوب دستورالعمل اجرایی مدیریت این بیماری تاکید کرد.

علی اکبر حدادزاده مدیر کل دامپزشکی استان یزد در ابتدای این نشست بر ضرورت ریشه کنی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکید و خاطر نشان کرد: این بیماری در سال جاری در چرخه بومی طیور استان مشاهده شده است که با همکاری اتحادیه مرغداران استان به مهار موارد گزارش شده از این بیماری پرداخته‌ایم و در حال حاضر جای هیچ گونه نگرانی برای مردم وجود ندارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 4 دی 1396، کدخبر: 1610762، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین