پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
این جلسه برخلاف جلسه گذشته با حضور اکثر اعضا آغاز شد و تنها غایب جلسه ایران ‌آهور بود.

شعارسال : شهرام دبیری در صحن علنی امروز شورای شهر تبریز با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب ما در طول 37 سال به بلوغ رسیده است و شاهد پیشرفت های بزرگی در عرصه های علمی و فرهنگی بوده ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون انقلاب اسلامی ما در کل دنیا و بالاخص منطقه به یک الگوی بی بدیل تبدیل شده است.

وی در ادامه سخنان پیش از دستور خود به ارائه توضیحات نفتی و رفعتحریمی و گزارشی که از اقتصاد کشورمان در مجله اکونومیست به چاپ رسیده است پرداخت و سهم شهرداری ها در کسب درآمدها را نیز شرح داد.

رئیس شورای چهارم شهر تبریز با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها رشد اقتصادی ایران تدریجی خواهد بود، گفت: 75 تا 80 درصد درآمد شهرداری های کلانشهرها از طریق پروانه ساخت و هزینه های خدمات و عوارض و غیره می باشد و بر همین اساس باید به دنبال منابع پایدار از طریق عوارض باشیم.

وی با اشاره به بندهایی از راهکارهای ایجاد درامد پایدار خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان درامد پایدار ما کم می باشد.

وی در ادامه جلسه خواستار تسریع در بررسی لایحه عوارض محلی شد و گفت: این لایحه بایستی تا 15 بهمن ماه سال جاری منتشر شود و به آگهی عمومی رود و قبل از آن نیز باید به استانداری فرستاده شود تا مورد بررسی از سوی مسوولین استانداری نیز قرار گیرد.

دبیری در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت سید حسن شکوری که سابقه نمایندگی مردم تبریز در سه دوره شورای شهر تبریز را در کارنامه خود داشت، اظهار کرد: وی یک شخص نمونه و ایثارگر بود.

صادق نجفی در ادامه برگزاری جلسه علنی امروز شورای شهر تبریز با بیان اینکه در سال 94، ارزش منطقه ای در تبریز افزایش پیدا نکرد، اذعان کرد: ولی این ارزش در سال 95 با افزایش روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشوق های پروانه ای شهرهایی مثلاصفهان بالاتر از تبریز می باشد،ادامه داد: شهروندانی که به هر دلیلی امسال نمی خواهند پروانه بگیرند در صورتی که این کار را به سال بعد موکول کنند، بدانند که حداقل مبنای عوارض 20 درصد افزایش خواهد داشت.

شهردار تبریز با انتقاد از اخباری که به نقل از وی در فضای مجازی پخش می شود، گفت: من اهل هیچ حزب و گروهی نیستم.

شهرام دبیری نیز در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندان تبریزی در جریان باشند که سیاست های تشویقی شهرداری برای بهمن و اسفند ماه می باشد.

رسول درسخوان نیز با بیان اینکه 30 ثانیه فرصت می خواهد تا تیتر خبری را برای اعضا بخواند گفت:همکاری فرانسه برای توسعه فرودگاه های تهران، مشهد و اصفهان/ تبریز 2018 نادیده گرفته شد!

خواندن این تیتر خبری از طرف وی باعث التهاب در فضای شورا شد.

دبیرینیز در پاسخ اظهار داشت: که همه اموال بلوکه شده در سرمایه گذاری هزینه خواهد شد کهحاجی پوربا اعتراض به وی گفت: بحث سرمایه گذاری نیست آقای رییس! تبریز از یاد رفته است!

نجفینیز در واکنش به این خبر گفت: واقعا تاسف بار است که شورای شهر و شهرداری بدون هزینه یک ریالاز سوی دولت، فرودگاه را احداث و تجهیز می کند و خواسته ما از کاندیداهایی که به سراغ ما می آیند این است.

سعید محدث از اعضای شورای چهارم شهر تبریز با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس و دولتمردان در قبال شهر تبریز گفت: سهم تبریز در دوران پسا برجام کجاست؟!

وی ادامه داد: نمایندگان ما در مجلسچکار می کنند که هنوز هم که هنوز است بعد از گذشت 15 سال هنوز قطار میانه- تبریز زمین گیر است؟این موضوع منحصر به فرودگاه نیست و پیش از سفر آقای روحانی به اروپا، قرارداد ایجاد قطار تندرو تهران-مشهد و تهران-اصفهان را منعقد کردند.

وی با بیان اینکه شورای سوم شهر تبریز تصویب کرد تا مبلغ 5 میلیارد تومان برای تجهیز سالن خروجی فرودگاه بین المللی شهر تبریز از سوی شهرداری هزینه شود ولی هم اکنون مشخص نیست، برای آن میزان پول بیت المال چه اتفاقی افتاده است و آیا شهرداری این هزینه را کرده است.

علی شیاری نیز در ادامه جلسه طی تذکری خطاب به شهرام دبیریگفت:هم اکنون 45 دقیقه از وقت شورا گذشته است ولی هیچ یک از صحبت های صورت گرفته مطابق با دستور جلسه ای که خود شما آن را نوشته اید، نیست!

وی ادامه داد: لطفاً وقتی خودتان دم از قانون و اجرای آن میزنیدمطابق با قانون نیز عمل کنید.

دبیری نیز در پاسخ به این تذکر شیاری گفت: مطابق با قانون رئیس شورا می تواند 10 دقیقه در ابتدای جلسه در مورد مسائل شهری صحبت کند کهشیاری نیز در ادامهخطاب به حاضرین گفت: نمی خواهد قبول کند کار غیرقانونی انجام می دهد.

ایرج شهین باهر، رئیس کمیسیون عمران شورای چهارم شهر تبریز با بیان اینکه گلایه هایی که به دولت و نمایندگان مجلس وارد می کنید، بجاست، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، اعضای شورا و شهرداری نیز باید به خودشان رجوع کنند و بدانند وظایفی دارند که باید به آنها عمل نمایند و به عبارت دیگر به خودمان هم باید انتقاد وارد کنیم.

در ادامه جلسه، رسول درسخوان، دبیر هیئت رئیسه شورای شهر تبریز لایحه دوفوریتی که شهردار به صحن آورده بود را قرائت کرد.

بر اساس این لایحه هزینه ای به میزان 100 میلیون تومان برای افرادی که به مناسیت فرا رسیدن قیام 29 بهمن مردم تبریز به تهران سفر کرده و با مقام معظم رهبری دیدار می کنند، اختصاص داده می شود.

بعد از قرائت این لایحه با قید دو فوریت، جعفر مدبر، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تبریز گفت: کلیات این لایحه چیست که طبق آن 100 میلیون تومان از بیت المال را تصویب کنیم؟

وی با انتقاد از اینکه اعضای شورا را به حساب نمی گذارند، اظهار کرد: کسانی که به اعضای شورا بی ادبی می کنند در واقع به مردم سالاری بی ادبی کرده اند.

وی ادامه داد: برای دیداربا رهبری اعضای شورا را دعوت نمی کنند.

پاسخنجفی به مدبر مبنی بر اینکه میزان و نحوه سفر جزء فرعیات بوده و ما از بیت المال و نه جیب خود هزینه می کنیم، ودر ضمن سال قبل نیز به تمامی اعضا کارت دیدار داده شده بود،واکنش مجددمدبررا در پی داشت و گفت: نجفی اجازه دهد من سخنم را بگویم مگر اعضای شورا فرعیات و مسایل مالی جز اصلیات است؟یعنی ما دروغ می گوییم که کارتی داده نشده؟!سال گذشته کارت حضور اعضای شورای شهر را در دیدار رهبری ندادند و این جایگاه اعضای شورا نیست.

شهردار تبریز در ادامه تصریح کرد: شاخص هایی که رهبر معظم انقلاب در مورد مردم تبریز می گویند کمتر به مردم سایر شهرها گفته می شود و این موارد جنبه معنوی دارند و با پول نباید مقایسه شوند.

چمنی، دیگر عضو شورا در ادامه جلسه و در واکنش به این لایحه دو فوریت اظهار کرد: سال قبل که تعدادی از اعضای شورای شهر به نمایندگی از مردمان تبریز در آنجا حضور داشتیم دیدیم که تعداد افراد بالای ظرفیت حسینیه بود و امیدوارم امسال نیز اعزام نفر برای دیدار با رهبری مطابق با ظرفیت ها باشد.

اکرم حضرتی نیز در مورد این لایحه بیان کرد: 29 بهمن روز تاریخی برای شهر تبریز می باشد و دیدار با رهبری در این روز تجلی وحدت مردم در حضور ایشان می باشد، بر همین اساس ارائه این لایحه از سوی شهردار جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه پیشنهاد داد: آقای دبیری برای تبیین جایگاه شورا نیز حرکتی انجام دهند.

حاجی پورنیز به نحوه اداره جلسه انتقاد وارد کرد که با واکنش دبیری مبنی بر اینکه شما شورای استان را اداره کنید و نه شورای شهر، مواجه شد.

شیارینیز در واکنش گفت: به جای پیدا کردن جایگاه شورا؛ بهتر است همه اعضا چه نماینده مجلس و چه عضو شورا به جای سفر با هواپیما، با نشستن در اتوبوس های عادی همراه با مردم، به دیدار حضرت آقا بروند و بر سر این مسئلهدعوا نکنند.

این لایحه رای مثبت اعضای شورا را به همراه داشت.

حسن اسوتچی نیز در ادامه تصویب این لایحه و بعد از ترک صحن علنی شورا توسط صادق نجفی،گفت: درخواست ما هم این می باشد که همانطور که از ماده 17 این لایحه به تصویب می رسد، توسط همین ماده قانونی نیز احسا بفرمایید و حقوق معوقه بسیاری از کارگران از سازمان فضای سبز گرفته تا سازمان پسماند را پرداخت نمایید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آناج ، تاریخ انتشار یکشنبه 11 بهمن 1394 ، کد مطلب : 34750 : www.anaj.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین