پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
هر چند ۲۰ سال قبل و بعد از ده ها سال رکود و طح و اجرا، نمادی در این منطقه احداث شده اما به دلیل محدودیت اعتبارات دولتی، کار توسعه و بهسازی این منطقه بر عهده شهرداری تبریز گذاشته شده است.
شعارسال: به همین منظور طرح توسعه و بازسازی این مرکز توریستی و زیارتی، در دستور کار شهرداری منطقه ده قرار گرفته است.

مقبره الشعرا به عنوان مدفن و آرامگاه ۴۰۰ شاعر و عارف نامی آذربایجان، و به ویژه قبر شهریار شیرین سخن برای مردم ای منطقه، دارای ارزش و اعتبار خاصی است.

هر چند ۲۰ سال قبل و بعد از ده ها سال رکود و طح و اجرا، نمادی در این منطقه احداث شده اما به دلیل محدودیت اعتبارات دولتی، کار توسعه و بهسازی این منطقه بر عهده شهرداری تبریز گذاشته شده است. به همین منظور طرح توسعه و بازسازی این مرکز توریستی و زیارتی، در دستور کار شهرداری منطقه ده قرار گرفته است.

شهردار تبریز در بازدید خود از پروژه مقبره الشعرای تبریز، تاکید کرد که تکمیل این پروژه، یکی از اولویت های عمرانی و فرهنگی شهرداری است.

دکتر صادق نجفی در این بازدید اعلام کرد: توسعه متوازن در شهر، از جمله برنامه های تعریف شده برای مدیریت شهری است که احیا و توسعه مجموعه تاریخی فرهنگی مقبره الشعرای تبریز، عمدتا در این راستا صورت می گیرد.

وی افزود: از طرف دیگر، قرار گرفتن این مجموعه در مجاورت موزه قاجار به عنوان یکی از مکان های مهم گردشگری تبریز، توانسته پتانسیل بسیار خوبی برای جذب گردشگر در این محدوده فراهم کند و شهرداری تبریز با علم بر این ظرفیت، به احداث پیاده راهی اقدام نموده تا این دو مکان را به یکدیگر متصل و بازدید گردشگران از آن ها را تسهیل نماید.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به احداث موزه شعر و ادب در این مجموعه ، تصریح کرد: موزه شعر و ادب نیز در بخشی از این پروژه تعریف و عملیات اجرایی آن نیز اغاز شده است.

دکتر نجفی در انتها، با تاکید بر اهمیت این پروژه به عنوان یک اولویت برای مجموعه مدیریت شهری، اظهار امیدواری کرد با همت عوامل و دست اندرکاران اجرای این پروژه، طرح ساماندهی مقبره الشعرای تبریز در زمان مقرر به اتمام و بهره برداری برسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آذرقلم)، تاریخ انتشار: پنج شنبه 11 شهریور 1395، کد خبر:50267، www.azargalam.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
مقبرالشعرا واقعا باید بهش بیشتر اهمیت داده بشه فضاسازی بهتر وبزرگتر بااین حجم از مسافر باید جر اولویت ها باشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین