پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۱۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
نماینده مردم آمل در مجلس گفت: قاچاق 180 هزار تن برنج به کشور توسط اشخاصی است که در امور داخلی کشور نقش داشته و دست قوی در آن دارند.

شعار سال: عزت‌الله یوسفیان ملا در سومین جشنواره ملی برنج که در روستای هشتل بخش دابودشت شهرستان آمل برگزار شد با بیان اینکه در کشور به جز خودرو، هر نوع کالایی دیگری قاچاق انجام می‌شود، اظهار کرد: 200 هزار تن برنج از هندوستان خرید شد که پس از بارگیری از هند به دبی منتقل و 20 هزار تن از گمرک به صورت قانونی و مجاز وارد ایران و 180 هزار تن به‌صورت قاچاق وارد کشور شد.

وی با اشاره به اینکه این حجم از قاچاق نمی‌تواند توسط کولبران صورت گرفته باشد، افزود: قاچاق 180 هزار تن برنج به کشور توسط اشخاصی است که در امور داخلی کشور نقش داشته و دست قوی در آن دارند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات به‌صورت قاچاق دو ضربه اساسی به کشور می‌زند، تصریح کرد: در واردات به صورت قاچاق، هیچ هزینه گمرکی پرداخت نشده و برای کشور درآمد حساب نمی‌شود و در موضوع دوم این مهم برای تاجر درآمد حساب نشده و هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کند.

یوسفیان با بیان اینکه برنج گران است که این مهم را قبول داریم اما با هزینه گندم مقایسه کنید که در چند سال اخیر قیمت آن افزایش زیادی داشت، متذکر شد: اگر قیمت برنج کاهش یابد کشاورز نابود می‌شود و دولت سال گذشته وارد میدان شد و برنج را از کشاورزان خریداری کرد که با اقدامات انجام شده امسال هم این اتفاق خواهد افتاد و به قمیت خوبی برنج کشاورزان خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام برنج‌های کشور در کارخانه‌های شالیکوبی انبار شده‌اند اما برنج قاچاق وارد شد، ادامه داد: مصرف سالیه برنج در کشور 2 میلیون و 500 هزار تن است که ما 2 میلیون تن تولید برنج در کشور داریم.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان با تاکید بر اینکه اگر از برنج ایرانی حمایت شود آن را به محصول تزیینی تبدیل می‌کردند تا همیشه وارداتی شود، گفت: در این امر خود کشاورزان نیز همت کنند و در جهت تبلیغ تولید خود با همراهی مسئولان امر گام موثری بردازند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا ، تاریخ انتشار 2دی 96، کدمطلب:1263524، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین