پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
دولت در بودجه سال آینده خود سهم متروی کلانشهرها را ۵۰ درصد کاهش داد. این درحالی است که دیون سال گذشته خود را در زمینه حمل و نقل ریلی درون شهری به درستی پرداخت نکرده است.

شعارسال:دولت در بودجه سال آینده خود سهم متروی کلانشهرها را ۵۰ درصد کاهش داد. این درحالی است که دیون سال گذشته خود را در زمینه حمل و نقل ریلی درون شهری به درستی پرداخت نکرده است.

طی نشستی که با حضور "محمدرضا رضایی" رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مهندس "علی امام" رئیس هیات مدیره اتحادیه قطار شهری کلانشهرهای کشور برگزار شد، برنامه های 4 سال آینده مترو تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر حمایت بیشتر از روند توسعه مترو کلانشهرها تاکید شد.

علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه که همزمان ریاست هیات مدیره اتحادیه قطار شهری کلانشهرهای کشور را نیز بر عهده دارد، در جلسه رو در رو با رئیس کمیسیون عمران مجلس، خواستار حمایت های بیشتر دولت و مجلس از حمل و نقل ریلی و در صورت امکان اعمال اصلاحاتی در لایحه بودجه مترو کلانشهرها از جمله تهران برای سال 1397 شد. البته لایحه بودجه سال 1397 که توسط دولت ارائه شده و بخشی از آن در کمیسیون عمران مجلس مراحل پایانی بررسی را می گذراند، در ادامه به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود.

استفاده از ظرفیت های پیش بینی شده در لایحه بودجه برای چاپ و انتشار اوراق مشارکت، یکی از پیشنهادهای مربوط به تامین اعتبار برای طرح های عمرانی است که در نشست اخیر مورد تاکید قرار گرفت.گفتنی است علیرغم اذعان تمام کارشناسان به لزوم و ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری به عنوان یکی از مصادیق بارز و تاثیرگذار گسترش حمل و نقل عمومی در کلانشهرها که کاهش ترافیک و آلودگی هوا را به دنبال دارد، بودجه پیشنهادی دولت برای مترو کلانشهرهای کشور در سال 97 به طور متوسط 50 درصد کاهش یافته است که امید می رود با رایزنی های صورت گرفته، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مرتبط با موضوع در این امر تجدیدنظر کنند.

در تهران نیز بودجه 101 میلیارد تومانی اختصاص یافته از سوی دولت به مترو، برای سال 1397 به میزان 36 درصد کاهش یافته و به مرز 65 میلیارد تومان رسیده است البته از همین مبلغ 101 میلیارد تومان سال جاری نیز فقط حدود 50 درصد آن تا به امروز تحقق یافته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت جهان، تاریخ انتشار9دی 96،کدخبر: 577408، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین