پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
سومین همایش توسعه مبنتی بر حمل‌ونقل همگانی با سخنرانی رئیس شورای شهر تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و برخی مسؤلین دیگر برگزار شد.

شعارسال: محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سومین همایش توسعه مبنتی بر حمل و نقل همگانی درباره ایجاد تمرکز در نزدیکی ایستگاه‌های مترو و BRT گفت: مجتمع‌های ایستگاهی متعددی در نزدیکی ایستگاه‌های مترو شکل گرفته و یا در حال شکل گیری هستند که می‌توانند با ایجاد تمرکز و ترغیب مسافران برای استفاده از حمل و نقل همگانی بخشی از هزینه‌های این پروژه‌ها را تامین کنند.

هاشمی با اشاره به شکل‌گیری آزادراه کرج قزوین پس از احداث اتوبان تهران کرج در امتداد آن گفت: توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی نشان می‌دهد مثل پروژه تهران کرج نباید خودرو محور بود و اتکا به تردد با خودرو اساسا ناکارامد و محدودیت زاست.

در ادامه این مراسم ادبی نماینده مجلس با انتقاد از کمبود اعتبارات در بخش‌های عمرانی گفت: با توجه به کسری اعتبارات بخش‌های عمرانی و با وجود تخصیص ۶ درصدی اعتبار عمرانی در کشور‌های پیشرفته به بخش حمل و نقل جایگاه ایران در این زمینه اصلا مطلوب نیست.

وی با اشاره به تخصیص ۴ درصدی در کشور‌های در حال توسعه به حمل و نقل و دو درصدی بودجه عمرانی در کشور‌های فقیر تصریح کرد: ایران فقط یک درصد از بودجه عمرانی خود را برای حمل و نقل در نظر گرفته که آن هم در شرایط فعلی کمتر از نیم درصد تخصیص اعتبار داده شده است.

در ادامه پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد از «خودرومحوری» گفت: وقتی محور شهر خودرو محوری است هر چه مترو و اتوبوس را توسعه دهیم باز هم مشکل ترافیک برطرف نمی‌شود براساس COD گسترش شهر‌ها باید برمبنای حمل و نقل عمومی باشد باید مراکز عمومی را در جوار ایستگاه‌های حمل و نقل و به صورت مختلط شامل مراکز تجاری، مسکونی و اداری توسعه داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: باید ۴ روش پیاده، دوچرخه، حمل و نقل عمومی و خودرو مسیری برای عبور و مرور به صورت اختصاصی داشته باشند COD به معنی ساخت و تمرکز بر واحد‌های تجاری نیست رکن طراحی شهر‌ها برمبنای COD باید پیاده روی باشد و مردم باید بتوانند با امکانات رفاهی مناسب به صورت پیاده دسترسی‌های نزدیک خود را طی کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 30 دی 1396 ، کدخبر: ۶۶۱۰۲۹ ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین