پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۷۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
وزیر راه و شهرسازی: روزانه حدود یک میلیون و 200هزار نفر وارد شهر تهران و به همین میزان نیز از شهر خارج می شوند که 98درصد آنها با خودرو تردد می کنند که عمده آن نیز خودروی شخصی است.

شعارسال:  عباس آخوندی امروز در راهپیمایی روز جهانی بدون خودرو در تهران با بیان اینکه ما در آغاز یک تغییر انگاره و رویکرد به زندگی شهری هستیم، گفت: شهرسازی ما بر مبنای خودرو محور بوده و چند وقتی است که مدل آن درحال تغییر است و به سمت شهرسازی ریل پایه حرکت می کند و اگر بخواهیم به آنجا برسیم یکی دو دهه زمان می برد.

وی گفت: وقت آن است به سمت شهرسازی ریل پایه برویم و قاعدتا هم از جهت سرعت دسترسی و ایمنی و هم از جهت آرامش روانی در شهر به آن نیاز داریم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز که روز بدون خودرو است در واقع برای ما تذکری است تا ما که در دولت هستیم در سیاست گذاری ها تجدید نظر کلی داشته باشیم و مردم هم باید به این موضوع توجه و تجربه کنند که خودرو را کنار بگذارند و به سمت ریل بیایند و ببینند که آیا ریل می تواند به آنها کمک کند یا خیر.

وی گفت: در واقع شهرسازی ریل پایه دو سمت دارد یک سمت دولت است که ما باید هر روز امکانات را بیشتر کنیم و یک سمت مردم هستند که در واقع ریل را برخودروی شخصی ترجیح دهند و این فرهنگ را بپذیرند.

وزیر راه شهرسازی اضافه کرد: اصلی ترین بحث برای تهران بحث حمل و نقل عمومی است که روزانه حدود یک میلیون و 200هزار نفر وارد شهر تهران و به همین میزان نیز از شهر خارج می شوند که 98درصد آنها با خودرو تردد می کنند که عمده آن نیز خودروی شخصی است.

آخوندی افزود: این وضع علاوه بر اتلاف وقت مردم، آلودگی های زیست محیطی و تصادفات زیادی نیز در پی دارد.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه موضوع حمل و نقل حومه ای را مطرح کردیم تا بتوانیم حمل و نقل ریلی حومه ای داشته باشیم و شرکت آن در حال تاسیس است و نیاز به سرمایه گذاری زیاد است هم برای تهران و هم برای همه کلان شهرها.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برآورد ما برای سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی در برنامه ششم 28میلیارد دلار است که رقم بسیار بزرگی است و امیدوارم مورد توجه دولت و مجلس قرارگیرد.

وی گفت: احتمالا صندوق توسعه ملی باید وارد این موضوع شود و تامین مالی بین المللی هم در دستور کار جدی قرار گیرد و در برنامه ششم هم به آن توجه شده است و باید به سمت قانون برویم تا منابع را تامین کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا وسیما، تاریخ انتشار31شهریور96،کدخبر: 1817700 ، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
با این وضع هوا واقعا باید به فکری در مورد خودروهای شخصی بشه. ن
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
0
0
یکی از دلایلی که مردم وسایل شخصی برای حمل و نقل استفاده میکنن هزینه بالای وسایل حمل و نقل بین شهریه. ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین