پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۸۲۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶
رئیس اداره محیط‌زیست بهارستان گفت: پرونده ۴ واحد صنفی متخلف که آلودگی‌های زیست‌محیطی ایجاد می‌کردند برای برخورد به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.
شعارسال: رئیس اداره محیط‌زیست بهارستان گفت: پرونده ۴ واحد صنفی متخلف که آلودگی‌های زیست‌محیطی ایجاد می‌کردند برای برخورد به دستگاه قضایی ارجاع داده شد.

شیدا آکار در بهارستان، با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی این شهرستان اظهار داشت: در سطح شهرستان بهارستان بیشترین مشکل در ریخته‌گری، آبکاری و فعالیت‌های مرتبط با سلولزی مشاهده می‌شود، چراکه مدیریت سریع پسماند در مورد آنها انجام نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به علل کندی و دشواری‌های نظارت بر واحدهای صنفی و صنعتی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که موجب کندی کارهای اداره محیط‌زیست شده پراکندگی لکه‌های صنعتی در سطح شهرستان است که کار نظارت بر فعالیت‌ها واحدها را سخت‌تر کرده است.

رئیس اداره محیط‌زیست بهارستان از ارجاع پرونده 4 واحد صنفی آلاینده به دستگاه قضایی خبر داد و افزود: 4 مورد پرونده واحدهای صنفی و صنعتی به دلیل عدم رعایت مدیریت پسماند به دادگاه معرفی شدند تا اقدامات لازم برای برخورد با این واحدها انجام شود.

آکار با اشاره به منبع الودگی‌های زیست‌محیطی در بهارستان و جمع‌آوری و پلمب دو واحد متخلف و آلاینده در گشت‌های ویژه در یک ماه اخیر تصریح کرد:از موارد مهمی که در پایش‌ها و گشت‌ها مدنظر است جلوگیری از ضایعات‌سوزی‌هایی است که در شهرستان ایجاد آلودگی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای کاهش آلودگی‌های ناشی از ضایعات‌سوزی عنوان کرد: افزایش آموزش‌های عمومی در سطح مردم و صاحبان کارگاه‌ها و صنایع در جلوگیری از آلودگی به ویژه آتش زدن ضایعات نقش موثری دارد.

رئیس اداره محیط‌زیست بهارستان در پایان با اشاره به لزوم تشکیل اکیپ ویژه برای ممانعت از ضایعات‌سوزی خاطرنشان کرد: در زمینه ضایعات‌سوزی نیاز است تا اکیپ ویژه‌ای متشکل از شهرداری، بخشداری، محیط‌زیست، صنعت، معدن، اصناف تشکیل شود، ضمن اینکه تحقق این مهم حضور نیروی انتظامی را نیز می‌طلبد تا به طور مستمر این گشت‌ها صورت بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 2 مهر 1396، کدخبر: 1528052 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین