پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۰۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
امسال هم لایحه بودجه در زمان معین برای تصویب به مجلس رفت و باز هم بررسی بودجه آموزش و پرورش برای معلمان ناخوشایند و غیرقابل دفاع بود.

شعار سال: اگر چه امسال هم تا حدی شاهد افزایش آن (تقریبا 15 درصد ) بودیم؛ اما اگر نیک بنگریم باز هم این نهاد را در منگنه یک وضعیت کلیشه‌ای می‌بینیم که آسیب‌های فراروی آن همیشه باید دست خیرین را ببوسند و درمان دردشان را در آن‌ها ببینند. بیاییم برای یک بار هم که شده نگاهی متفاوت به این مجموعه داشته باشیم و برنامه‌ریزی شده بدان توجهی خاص نماییم، همه جذب نیروها را هدفمند و بر پایه اسلوب‌های منطقی انجام دهیم. برای یک سال به بودجه آن، متفاوت نظر افکنیم و برآیند کار را مدنظر داشته باشیم. از آن سو از لحاظ مالی اقناعش کنیم و از این‌سو جز کیفیت به هیچ نیندیشیم. صرف هزینه را جز در راستای آموزش قرار ندهیم؛ آن‌گاه پیشرفت کیفی کار را بسنجیم که بی‌شک اگر بودجه منطقی ارائه شده، درست صرف شده باشد، پیامدی نیکو به همراه خواهد داشت، یعنی رشد فرهنگی که می‌تواند از هزینه‌های بعدی جلوگیری نماید. آنچه در فعال نمودن و اثرگذاری یک سازمان نقش مؤثری را ایفا می‌کند، هدف‌گذاری آن سازمان در اولویت و ارائه برنامه‌ای جامع و مطلوب و استفاده از نیروهای کارآمد و فعال و پر انرژی در اولویت‌های بعدی است که در نظر گرفتن مبحث مالی قاعده‌مند برای تسهیل کار در کنار آن امور می‌تواند ما را به هدف نزدیک‌تر نماید. حال اگر به جای آن، هرساله همان کلیشه خاص را ادامه دهیم و از کنار انبوه مشکلات آن بی‌خیال بگذریم و در انتظار مددی خاص باشیم، آن‌گاه باید درگیر یک درهم‌گسیختگی گردیم که به هر گوشه‌اش که نظر کنیم، گوشه دیگر آن لنگ خواهد زد و هر دم، این وضعیت را دچار تشتت بیشتری خواهد نمود؛ وضعیتی که در این سیستم و بودجه‌های آن، هر ساله شاهدش هستیم. معلم از اوضاع نابسامان فیزیکی برخی مدارس، فقدان وسایل کمک آموزشی مناسب، عدم بهره‌مندی از کلاس‌های استاندارد هم از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ بقیه مؤلفه‌های مربوط به آن، پشت پا افتادن طلبکاری‌ها و. شکایت دارد، آن گاه از او می‌خواهیم تا با آرامش خاطر، فعالانه حضور یابد و ما هر روز شاهد ارتقایی جدیدتر و اثربخش‌تر باشیم، اتفاقی که حتما شدنی نیست و نمی‌تواند ما را حتی به هدف هم نزدیک کند، مگر با برنامه‌ریزی قاعده‌مند و اثربخش که مستلزم نگاهی همه‌جانبه‌نگر است و هم‌اکنون به تمهید و دغدغه نمایندگان نظر دارد تا برای یک بار هم که شده، آنها در زمان بررسی بودجه این نهاد، عمق مسئله را درک کرده و فقط به یک موافقت و مخالفت کلیشه‌ای دلمان را خوش نکنند و با توجه به جایگاه آموزش و پرورش در کل دنیا و میزان اهمیت‌گذاری آن در جوامع توسعه یافته برایش تصمیم بگیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه جامعه فردا، تاریخ انتشار 6 دی 96، شماره: 5133


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین