پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۹۷۲۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور۱۰ درصد است، گفت: این رقم در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا ۱۵ الی ۲۵ درصد است.

شعار سال: فریده اولادقباد درباره ایده استانی شدن بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال آتی گفت: وزارت آموزش و پرورش در سال 96 در حدود شش هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت زیرا 95 درصد اعتبارات صرف حقوق همکاران می‌شود؛ بدین معنا که بودجه وزارت آموزش و پرورش به هزینه‌های جاری اختصاص می‌یابد بنابراین با این اوصاف بودجه‌ای برای هزینه های عمرانی در وزارتخانه باقی نمی‌ماند.

آموزش و پرورش در اولویت بودجه استانی کشور قرار بگیرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش در بودجه استانی کشور در اولویت قرار بگیرد، اقدامی موثر است؛ تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در اولویت بودجه عمومی هیچ کدام از دولت‌ها نبوده است.

اولادقباد افزود: تخصیص بودجه استانی آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش در اولویت کار استانداران قرار بگیرد تا بتوان بودجه آموزشی را به نحو مناسبی تخصیص داد؛ بنابراین اگر بودجه وزارت آمورش و پرورش به صورت استانی تعیین شود باید علاوه بر پوشش هزینه‌های جاری آموزش و پرورش، نوسازی و مقاوم سازی مدارس نیز از منظر عمرانی در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سهم وزارت آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور 10 درصد است،گفت: سهم آموزش و پرورش در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا 15 الی 25 درصد است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حقوق همکاران حق التدریس باید برمبنای تزریق بودجه استانی آموزش و پرورش عملیاتی شود، یادآورشد: اگر بودجه آموزش و پرورش در استان ها در اولویت قرار نگیرد، به طور حتم وزارت آموزش و پرورش متضرر خواهدشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 13 آذر 96، کد مطلب: 359090: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین