پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۰۰۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای آنکه آموزش و پرورش بدون بدهی وارد سال 97 شود، به اعتباری حدود 10 هزار میلیارد تومان نیاز است.

شعار سال: سید حمایت میرزاده در تشریح نشست امروز (دوشنبه 27 آذر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در این جلسه معاون مالی وزیر آموزش و پرورش حضور داشت که باتوجه به اطلاعات ارائه شده معلوم شد 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بدهی معلمان تا پایان سال 96 پرداخته شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پاداش بازنشستگان و بدهی‌های این وزارتخانه بجز حقوقی پرداختی حدود 10 هزار میلیارد بوده و در بودجه پیش‌بینی نشده است؛ عمده این بدهی پاداش بازنشستگان و اجرای برنامه‌های سال اول برنامه ششم توسعه نظیر مسائل مربوط به ایثارگران است که این وزارتخانه اقدامی دراین زمینه انجام نداده اما بسیاری از دستگاه‌ها آن را اجرایی کردند.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال 97، اظهار کرد: اگر به بودجه سال 97 بدهی‌های ذکر شده اضافه شود بودجه پیشنهادی برای سال آینده کافی نیست و پاداش‌ها قابل وصول نیستند.

میرزاده تاکید کرد : در کمیسیون همکاران نقطه نظرات مسئولان را شنیدند و قرار است میزان بودجه را تغییر داد؛ اگرچه کار بسیار سختی است زیرا نمی‌توان اعتبارات را به آسانی جابه‌جا کرد؛ البته مسئولان سازمان برنامه و بودجه نیز باید در این مسئله ورود کنند.

وی با اشاره به پاداش بازنشستگان، گفت: برای پرداخت پاداش بازنشستگان سال 96 باید 3500 هزار میلیارد تومان در نظر گرفت؛ چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای قانون برنامه ششم توسعه و سه هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات معلمان و... نیاز است؛ بنابراین برای اینکه آموزش و پرورش بدون بدهی وارد سال 97 شود به اعتباری حدود 10 هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به دومین موضوع بررسی شده در کمیسیون، بیان کرد: این بخش از جلسه با حضور معاونت آموزشی و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان برگزار شد که گلایه‌هایی از کمبود اعتبارات پژوهشی داشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود:در بخش پایانی با حضور رئیس سازمان فنی وحرفه‌ای کشور مهارت و ضرورت توجه به این موضوع برای حل معضل اشتغال در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبروان، تاریخ 27 آذر 96، کد مطلب: 13160395: www.khabarone.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین