پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۰۹۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ضریب بهره وری در آموزش و پرورش 45 درصد است که همین امر موجب هدررفت 55 درصدی منابع و در نهایت کسری بودجه می شود.

شعار سال: علی الهیار ترکمن روز چهارشنبه در گردهمایی سراسری روسای امور اداری ادارات کل استانی و بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در مشهد افزود: کسری بودجه در آموزش و پرورش یک مشکل کلیشه ای و تاریخی محسوب می شود که از قدیم در این بخش وجود داشته اما باید دانست که این مشکل یک معلول است و نه علت. کسری بودجه معلول عملکرد نادرست است که موجب هزینه منابع به شکل نامتعادل می شود.
وی ادامه داد: همواره همه سیاست های دولت و وزارت آموزش و پرورش به سمت رفع کسری بودجه و بالابردن میزان بودجه این حوزه و این در حالی است که بودجه معادله ای می باشد که یک سمت آن اصل مبلغ بودجه و سمت دیگر که بسیار مهم و تعیین کننده است درست مصرف کردن بودجه و منابع می باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید در زمینه مدیریت صحیح منابع ساماندهی و برنامه ریزی جدی صورت گیرد که متاسفانه در طول فعالیت این وزارتخانه شاهد وجود ساختارهای هزینه ای در این حوزه هستیم که نیازمند تعییر است. حلقه مفقوده موجود در کسری بودجه و مدیریت صحیح آن، درست مصرف کردن است.
وی افزود: حل مشکل کسری بودجه یک مربع با در نظر گرفتن چهار ضلع برنامه درسی، ساختار اداری، ساختار نیروی انسانی و تنوع منابع مالی است.
الهیار ادامه داد: اهمیت آموزش در فرهنگ، اجتماع و انسانسازی تاثیر شگرف و فراوانی دارد. نهادی می تواند نقش موثری در زمینه آموزش ایفا کند که دارای انعطاف و سلامت عملکرد باشد.
وی گفت: بودجه و مدیریت مصرف آن برای برنامه ریزی درسی بسیار مهم است حال آنکه مورد توجه قرار نمی گیرد. نباید آموزش و پرورش را گذرگاهی برای تحصیل و رسیدن به مقاطع بالاتر تصور کرد بلکه این وزارتخانه باید نقش واقعی و مهم خود را در تربیت نسل های آینده ساز کشور ایفا کند.
معاون توسعه و مدیریت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: نیاز به رویکرد تحلیلی و تغییر محتوا در آموزش و پرورش بطور جد احساس می شود بنابراین رویکرد جدید را در ابتدای سال آینده به ادارات ابلاغ می کنیم. یکی از این تغییرات ارتقاء معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به معاونت توسعه مدیریت است.
وی ادامه داد: بار برنامه درسی منجر به افزایش نیازمندی به منابع فیزیکی و مالی می شود. در ساختار اداری آموزش و پرورش هم اکنون 760 منطقه آموزشی در سطح کشور وجود دارد که 730 منطقه آن عملیاتی محسوب می شوند.
الهیار گفت: 105 هزار واحد آموزشی در سطح کشور دایر است. 30 درصد مدارس شهری کمتر از 100 دانش آموز دارند و این حاکی از عملکرد کم مقیاس در آموزش و پرورش است. همچنین 300 هزار پست مدیریتی در آموزش و پرورش تعریف شده که در جای خود این شمار بالای پست ها ایجاد مشکلاتی می کند که باید مورد بررسی قرار گیرد.
گردهمایی روسای امور اداری ادارات کل استانی و بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 18 بهمن 96، کد مطلب: 82823266: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
این یعنی فاجعه! یعنی یک جای این سیستم قدیمی آموزش میلنگد ، باید یک تحول اساسی در آن ایجاد کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین