پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۱۵۷۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶۰ درصد پست‌های مدیریتی را زنان از آن خود کرده‌اند، از تلاش برای افزایش این تعداد در پست‌های بالاتر خبر داد.

شعارسال:وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶۰ درصد پست‌های مدیریتی را زنان از آن خود کرده‌اند، از تلاش برای افزایش این تعداد در پست‌های بالاتر خبر داد.

سیدمحمد بطحایی در مراسم جشن میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن که با عنوان بانوی امید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین و موثرترین الگوهایی که می‌توانیم در جامعه‌ای که در هجمه‌های سنگین بداخلاقی و هجمه‌هایی که بر ارزش‌های ما وارد می‌شود، استفاده کنیم، سنت و سیره حضرت زهراست.

وی ادامه داد: حضرت زهرا در دوران کوتاه زندگی خود الگویی بسیار جامع و فراگیر در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی برای ما به ارمغان گذاشته است و یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش استفاده عملی از این الگو و سیره است.

بطحایی گفت: امروز که در حجم انباشته آموخته‌های دانشی گرفتار هستیم و فرزندانمان زیر فشار آزمون‌ها گرفتار استرس می‌شوند، اگر مادر در خانواده نتواند مدیریت کند قطعا تلاش‌های ما به ثمر نخواهد رسید. آرامش کودکان ما پله اول یادگیری است و یادگیری اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه آرامش در وجود فرزندان نهادینه باشد که رکن اصلی در این میان، قطعا مادر خانواده است.

بطحایی در ادامه به دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه زنان و دختران اشاره کرد و گفت: روزی ۳۰ درصد دانش‌آموزان ما دختران بودند که امروز به حدود ۴۹ درصد رسیده و سهم دختران تقریبا با پسران برابر است، همچنین مدارس شبانه‌روزی دخترانه که تا ۳۰ سال پیش وجود نداشت اما امروز فعال هستند.

وی افزود: اما این اعداد و ارقام نباید ما را از این غافل کند که از حیث کیفی هنوز با کمبودها با نابرابری‌هایی مواجه‌ایم؛ به‌ویژه در حوزه ورزش دختران، مکان‌های ورزشی تناسبی با فعالیت دختران ندارد و آنها ناچارند از فعالیت‌های تربیت بدنی جدا شوند.

بطحایی گفت: دختران ما در مدارس مختلط در دوره ابتدایی و کلاس‌های چندپایه در مناطق دوردست از حیث تربیت بدنی مهجورند. در برخی مناطق به دلایل فرهنگی حتی در پایه‌های تحصیلی پایین و در کلاس‌های اول و دوم ابتدایی برخی خانواده‌ها فرزندشان را به مدرسه نمی‌فرستند که بر عهده دولت است تا امکانات مناسب را برای آنها فراهم کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶۰ درصد نیروی انسانی ما در آموزش و پرورش زنان‌ هستند، اما همچنان موانعی در حضور زنان در پست‌های مدیریتی وجود دارد اظهار کرد: ۶۰ درصد مدیریت مدارس به دست زنان صورت می‌گیرد اما در پست‌های بالاتر حضور زنان به دلیل موانعی از جمله موانع اداری، کمتر است که باید این حضور افزایش دهیم. امیدواریم تلاش‌های ما در این زمینه به نتایج خوبی منتج شود.

شعارسال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار 21 اسفند 96، کدخبر: 806270، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
حوزه نفوذ زنان در عرصه های اجتماعی کشور نسبت به سال های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است ، اما این مقدار باید در زمینه های مختلف به یک اندازه باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
یک بحثی که در مورد پست های مدیریتی زنان هست اینه که کیفیت اون پست ها خیلی مهم تر از کمتیشونه! این نشان از اعتماد به زن در جامعه داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین